گام بزرگ سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای سال ۱۴۰۲/ ارتقاء بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز

سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح با هدف ارتقاء بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز برنامه های متنوع و ویژه ای را با دو راهبرد طی یک برنامه چهار ساله از سال ۱۴۰۲ شروع خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۲۳۴
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در نشست با مدیر کل و معاونین سازمان دامپزشکی استان گفت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی با هدف ارتقاء بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز، برنامه های متنوع و ویژه ای را با دو راهبرد طی یک برنامه چهار ساله از سال ۱۴۰۲ شروع خواهد کرد.
وی بیان کرد: یک راهبرد، اجرای اردوهای جهادی و راه اندازی کلنیک های سیار دامپزشکی برای مناطق محروم و راهبردی دیگر مدیریت هوشمند و دانش بنیان زنجیره دانش، به منظور ارتقاء بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز خواهد بود.
غلامی  افزود؛ سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال های اخیر حداقل تعداد یک میلیون از دام های سبک و سنگین در سطح کل استان را با اجرای اردوهای جهادی دامپزشکی با همکاری اداره دامپزشکی به صورت رایگان واکسیناسیون و معاینه نموده است. ولی در طرح ارتقاء بهره وری و خودکفایی در تولید گوشت قرمز این سازمان با تشکیل و سازماندهی ۱۶ تیم دامپزشکی در سطح کل استان تصمیم دارد که تعداد ۹۰ هزار راس دام با تعیین روستاهای هدف در سراسر استان به صورت پایلوت با اجرای برنامه های علمی و آموزشی و مهارت افزایی دامداران و همچنین برنامه های واکسیناسیون به طور کلی در طول سال به منظور ارتقاء بهره وری دام سبک اقدام نماید.

غلامی اظهار داشت، در طی این برنامه این تیم های تخصصی در طول سال حداقل به تعداد شش مرحله می بایست روستاهای هدف و دامداران را تحت پوشش قرار داده و برنامه های آموزشی، واکسیناسیون، شناسایی بیماری و.... را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند.
در ادامه دکتر رجایی، مدیرکل سازمان دامپزشکی استان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت های جهادی سپاه و بسیج در جهت خدمت رسانی به دامداران و عشایر در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی نمودند.
در پایان سرگرد غلامی اظهار داشت: سپاه و بسیج خود را خادم ملت می داند و امروزه با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی و تاکید ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت اللّه العظمی الامام خامنه ای مبنی بر اینکه، امنیت غذایی یک مسئله جدی است و نباید از آن غافل شد، گفت: در هر عرصه و زمانی که نیاز باشد آماده فداکاری و جان نثاری و خدمت به این مردم عزیز و گرانقدر شریف ایران اسلامی خواهد بود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار