امام جمعه موقت ایلام:

تاریخ دنیای استکبار در استعمار کشورهای جهان سوم سیاه است

خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: برای مقابله با فتنه های فریبنده جهان استکبار باید تاریخچه جنایات آنها در سطح دنیا مخابره و بیان شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۸۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام شمس اله سراج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ایلام اظهار داشت: دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی مدنظر خود در صدد ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی و جهان اسلام و کشورهای آزادی‌خواه جهان و تسلط بر این کشورها هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در برابر دشمنان دفاعی بوده است، افزود: باید در برابر دسایس و هجمه‌های دشمنان از رویکرد تدافعی به وضعیت تهاجمی تغییر تاکتیک دهیم و اهداف شوم این کشورها در نقاط مختلف دنیا را به زیر سؤال و چهره واقعی جهان سلطه را عیان کنیم.

حجت‌الاسلام سراج ادامه داد: یکی از جنایات بزرگ بشری جبهه استکبار حمله خونین و ناجوانمردانه هواپیماهای عراقی با پشتیبانی هوایی فرانسه در ایلام بود که در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۶۳ مردم آواره روستای ماربره را به خاک و خون کشیدند.

وی تأکید: در این حمله هوایی تعداد زیادی از افراد بی‌گناه و بی‌پناه از جمله زنان و کودکان شهید شدند که باید مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خون‌خواهی و مطالبه‌گری این کشته‌شدگان از سازمان ملل و سفارت‌های دخیل چون فرانسه فرجام‌خواهی و طلب خسارت کند.

وی گفت: فرانسه در حالی طی ماه‌های اخیر داعیه حمایت از مردم ایران را دارد که جنایات زیادی را در حق مردم ایران از جمله ایلام داشته است و باید در محاکم بین‌المللی پاسخگوی جنایات خود باشد.

وی به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ایثارگران و خانواده‌های آنها صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید شرایط برای تقویت بنیه علمی فرزندان ایثارگران فراهم باشد.

خطیب نمازجمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت بیمارستان رازی شهر ایلام انتقاد کرد و ادامه داد: بیمارستان تازه‌تأسیس رازی از نظر تجهیزات، امکانات و راه دسترسی مشکل اساسی دارد که باید مشکلات عدیده این مرکز درمانی مهم رسیدگی و مرتفع شود.

وی ابراز کرد: نهضتی در خصوص حجاب و عفاف در کشور آغاز شده و قرار است که قوانین آن در مجلس تصویب شود، در خصوص بحث حجاب و عفاف هرکسی هر وظیفه‌ای در خصوص حجاب و عفاف باید اقدام کند، البته بافرهنگ سازی و در آرامش و تذکر لسانی، باید حجاب و عفاف را در جامعه موردتوجه قرارداد. وی در پایان با تقدیر از بانیان برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در مرکز استان، خاطرنشان کرد: لازم است که بیش از اینها برای شادی آفرینی و نشاط در جامعه فعالیت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار