خبرهای داغ:

افزایش ۶۰ هکتاری فضای سبز شاهرود/ کاشت بیش از ۲۰ هزار نهال تا پایان سال جاری

شاهرود_ شهردار شاهرود با اشاره به افزایش ۶۰ هکتاری فضای سبزکه از پایان سال ۹۶ تا کنون صورت گرفته است گفت: مجموعه مدیریت شهری هر ساله با کاشت ۲۰هزار اصله نهال توانسته فضای سبز شهری را از ۲۷۰ هکتار به ۳۳۰ هکتار ارتقاء دهد.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۶۹
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

افزایش ۶۰ هکتاری فضای سبز شاهرود/ کاشت بیش از ۲۰ هزار نهال تا پایان سال جاریبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی با بیان اینکه صد هزار نهال از ابتدای سال ۹۶ تا کنون در سطح شهر غرس و واکاری شده است افزود: افزایش سه یرابری نیروی انسانی برای نگهداری و توسعه فضای سبز نشان از توجه ویژه مجموعه مدیریت شهری به حفظ و نگهداری این سرمایه ارزشمند برای شهر دارد.
او ابراز کرد: تعداد بسیار اندکی از درختان در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی بر اساس ضرورت و نیازجا به جا می‌شوند که به ازای هر جا به جایی ده‌ها اصله درخت در سطح شهرجایگزین می‌شود.
شهردار شاهرود از اجرای ۴۵۰ کیلومتر طول شبکه آبیاری تحت فشارخبرداد و خاطر نشان کرد: مدیریت مطلوب مصرف در منابع آبی از جمله اقدامات مهم مجموعه مدیریت شهری است چرا که توانسته با همان منابع آبی که در گذشته به صورت غرقابی انجام می‌شد و بخش عمده‌ای از آن هدر می‌رفت ۶۰ هکتار توسعه فضای سبز را آبیاری کند.
احمدی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار شاهرود شهر گل رز بالغ بر صد هزار قلمه و نهال گل رز در معابر اصلی و فرعی کاشته شده است اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار قلمه گل رز در گلخانه‌های شهرداری کاشته شده که پس یک دوره ۴ ماهه نگهداری و ریشه زنی در سطح شهرغرس می‌شود.
او استفاده از پساب و برگرداندن آن به چرخه فضای سبز را اقدامی برای ایجاد یک منبع آبی پایدار دانست وگفت: این برنامه در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی و تصویب شده تا ضمن ایجاد یک منبع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز نگران آب‌های زیر زمینی نباشیم.
شهردار شاهرود با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر افزود: ازهمان سال کاشت درختان مثمر را آغاز و در اولویت کار خود قرار دادیم که در حال حاضر در شهرک فدک باغستان فدک و در برخی از پارک‌ها باغستان‌های درختان مثمر را ایجاد کردیم که اداره نگهداری و توسعه باغستان‌های شهرداری شاهرود برای مدیریت اختصاصی از این باغستان‌ها رقم خورده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار