احیای منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با همت 350 گروه های جهادی

سرهنگ ملایی گفت: گروه های جهادی پیشقرآولان عرصه آبادانی و خدمت رسانی هستند که امروز 350 گروه جهادی با حضور در عرصه درختکاری آستین همت را بالازدند و با غرس 10000 اصله نهال نفس تازه ای به استان ببخشند.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۳۹
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
 
سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی، مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تبریک روز درختکاری با اشاره به این مطلب که  ما اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضربة بسیار بزرگ و مهلکی وارد می شود، گفت: زمانی درخت به عنوان یک موجود زنده و زینتی به شمار می‌رفت و حتی یک نبات با شکوه برای منظره بود، اما امروز درخت‌ها ریشه‌های یک شهر برای تنفس هستند و ضرورت حیات سالم مردم شهر و روستا و حتی کشور ما در سایه وجود درختان است.
 
وی با اشاره به این مطلب که حفظ محیط زیست سالم در امر درختکاری و نگهداری از درختان است، افزود:  امروز توسعه بدون توجه به توسعه پایدار نمی‌تواند برای جامعه‌ای رفاه و بهبود را به ارمغان بیاورد، باید به کل مسئله محیط زیست مخصوصاً در کلان شهرها توجه کنیم و امروز که روز درختکاری است، هر روز را روز درختکاری بدانیم و تلاش کنیم به محیط زیست کمک کنیم.
 
سرهنگ ملایی بیان کرد: اگر ایران را به صورت یک درخت تنومند در نظر بگیریم، باید به این درخت تنومند کمک کنیم تا خراشی به آن وارد نشود، اجازه دهیم ریشه‌های آن قوت داشته باشد.
 
مدیر سازمان بسیج سازندی سپاه سلمان ادامه داد: در راستای احیای منابع طبیعی با همت گروه های جهادی در سطح استان سیستان و بلوچستان نهالهای مثمر و غیر مثمر به یاد شهدای استان غرس شد.
 
این مسئول ادامه داد: در سطح استان بیش از 350 گروه جهادی بیش از  10000نهال درخت را به یاد شهدا و با هدف اتحاد و همدلی غرس کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار