امام جمعه زاهدان:

آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت آینده سازان کشور دارد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تربیت را پیش‌ نیاز رشد جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت آینده سازان کشور دارد.
کد خبر: ۹۴۹۶۳۳۰
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

به گزارش روز پنجشنبه بسیج از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل، معاونین و مربیان پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش که به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی انجام شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: باید خداوند متعال را شاکر باشید که توفیق گذر عمر در راه تعلیم و تربیت را کسب کرده‌اید، زیرا عمر انسان می‌تواند در عرصه‌های مختلف صرف شود، اما کار تربیت انسان با مشاغل دیگر غیرقابل مقایسه و متفاوت است.

وی تربیت را پیش‌نیاز رشد جامعه دانست و افزود: با وجود اهمیت و تاثیرگذاری فراوان امر تربیت متاسفانه در حرف و عمل کمتر به آن توجه شده است. در نظام اسلامی باید توجه و اهتمام جدی به امور تربیتی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان ساحت‌های مختلف تربیتی پرداخت و گفت: تربیت علمی، معنوی، خانوادگی، عقلانی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و سیاسی، مربی باید دست متربی را گرفته و پا به پا از نقطه مبدا به مقصد برساند و تربیت با ابلاغ و بخشنامه میسر نخواهد بود.

آیت الله محامی تصریح کرد: در نظام اسلامی نیازمند تربیت اسلامی هستیم و این‌ کار از چند طریق تحقق خواهد یافت ابتدا نقطه هدف و ارزش‌های تعریف شده است که اگر ارزش‌ها برگرفته از مبانی دینی و اسلامی باشد یک بخش از تربیت اسلامی خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه شعار ضدغرب را سر داده، اما فرهنگ غربی در میان ما حاکم است و چنین چیزی در روابط خانوادگی، فرهنگ پوشش، فرهنگ مصرف، فرزندآوری و اخلاق اجتماعی ما به خوبی قابل مشاهده است و باید معیارهای اسلامی را در هر کدام از این موارد مشخص کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: جهت دیگر این است که روش‌های تربیت را نیز از مبانی دینی بگیریم و این کار از طریق آیات قرآن و بیانات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص تربیت قابل انجام است.

وی افزود: جدای از بیانات بخش دیگر نگاه به عملکرد پیامبران است و باید مشاهده کنیم که نحوه عملکرد پیامبران در امور تربیتی چگونه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ابزار هدایتی پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم بود و بدست آوردن شیوه تربیتی قرآن این است که آیات را بر اساس ترتیب نزول بررسی کنیم.

وی گفت: در آیات ابتدایی قرآن بیشتر به جنبه‌های اعتقادی و اخلاقی از جمله خداشناسی و معاد اشاره شده و چنین چیزی یعنی برای پرداختن به امور تربیتی ابتدا باید روی فکر و دل افراد کار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با قرائت و تفسیر مناجات شعبانیه به بیان مسائل تربیتی برگرفته از این دعا پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار