خبرهای داغ:

روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در خوزستان

بیماران مبتلا به آنفلوآنزا و کرونا در استان خوزستان رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۳۷
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در هفته گذشته موارد ابتلا و بستری‌های کرونا افزایش یافته است گفت: در حال حاضر موارد ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در حال افزایش است، در مقطعی بیشتر بیماری‌های تنفسی ناشی از آنفلوآنزا بود، اما اکنون افزایش موارد بیماری‌های تنفسی، ناشی از هر دو بیماری است.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان را بسیار نامطلوب اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه پایان سال و افزایش تردد‌ها و آغاز سفر‌های نوروزی هستیم، این شرایط زمینه را برای گسترش بیماری فراهم می‌کند.

سطح ایمنی ناشی از واکسیناسیون انجام‌شده، در حال کاهش است بنابراین قرار گرفتن عوامل زمینه‌ساز در کنار یکدیگر ممکن است موجب افزایش بیشتر بیماری شود.

در کنار واکسیناسیون، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی رعایت شیوه نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک است. استفاده از ماسک نه تنها در فضا‌های بسته بلکه در جا‌های پرتردد نیز توصیه می‌شود.

همه افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از دریافت آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند. ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به ویژه افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته، باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار