۱۷ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به تعاونی‌هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون پایدار بوده و با توجه به اینکه ۱۷ درصد اشتغال استان مربوط به تعاونی‌هاست این روند همچنان رو به رشد است.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۸۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

۱۷ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به تعاونی‌هاست

به گزارش خبرگزاری بسیج  ازاردبیل، بهروز رحیم‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در اردبیل اظهار داشت: بهره‌مندی از فرصت‌های اشتغال در بخش تعاونی‌های استان برای برخورداری از تنوع بیشتر و بهتر به عنوان اولویت مهم و اساسی مطرح بوده و در این زمینه با توجه به اینکه استان از ظرفیت خوبی در بخش توسعه و بالندگی اقتصادی تعاونی‌ها برخوردار است باید تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه 130 هزار نفر از اعضای تعاونی‌ها در راستای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی تلاش اساسی و همه‌جانبه دارند گفت: اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون پایدار بوده و با توجه به اینکه 17 درصد اشتغال استان مربوط به تعاونی‌ها است این روند همچنان رو به رشد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از اشتغال مربوط به تعاونی‌ها است و حتی بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری نیز در قالب تعاونی‌ها اداره می‌شود بنابراین در حوزه صادرات به دنبال نقش‌آفرینی با سازمان صمت هستیم.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: تولید و صادرات محصولات متنوع با استانداردهای جهانی و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان با حمایت از شرکت‌های تعاونی سبب شده تا اشتغال و درآمدزایی ایجاد شود و بتوان در راستای توسعه اقتصاد استان گام‌های اساسی و هدفمند برداشت.

وی تصریح کرد: تقویت و توسعه تعاونی‌ها برای ارتقای فعالیت‌ها و نیز جلوگیری از تمرکز آن در مرکز استان و توزیع عادلانه آن در تمامی استان به عنوان اولویت‌های مهم و اساسی بوده و در این زمینه درصدد هستیم با گستردگی تعاونی‌ها و ایجاد تنوع در تولید محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف به اهداف خود دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: علی‌رغم اینکه بیشتر از 60 درصد تعاونی‌ها در اردبیل متمرکز شده ولی درصدد هستیم با تنوع تولیدات محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف به تمامی اهداف مربوطه دست یافته و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای تعاونی‌های فعال به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات