خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

اخلاق اساس جامعه پویا و بالنده است

همدان-امام جمعه بهار باتقدیر از تلاش مسئولان در راستای اعتلاي شهرستان در ابعاد مختلف و دعوت مسئولین به تقوا و حفظ ارزش‌ها و وحدت گفت: اخلاق اساس جامعه پویا و بالنده است،اگر اخلاق نباشد جامعه دچار ضعف خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۰۳
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، تقوا را به عنوان گوهر وجودی انسان بیان کرد که باعث تعالی و ارزش انسان می‌شود و اظهار کرد: اساس بندگی انسان در تقوا خلاصه می‌شود و تربیت صحیح بر اساس تربیت منطقی، منطبق با فطرت و در سایه دستورات الهی و آموزه‌های قرآن، باعث تعالی انسان و دست یافتن به مهارت شناختی و رفتاری و معنوی می‌شود که غفلت انسان و انکار معاد باعث تنزل انسان از انسانیت و افتادن در ورطه گمراهی می‌شود.

وی بیان کرد: دنیا دار مقر نیست از این دنیا باید گذر کرد، از آن برای آخرت بار بگیرید، خمیر مایه اکثر بدبختی انسان غفلت از حقیقت دنیا و آخرت است و راه چاره آن شناخت و ایمان واعتقاد و باور است.

امام جمعه شهرستان بهار با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و روز پاسدار به سپاهیان غیور، بازوان توانمند نظام و اقتدار ایران اسلامی و جانبازان، شهدای زنده که با تمام وجود مدافع این مرز بوم و نظام و انقلاب هستند، گفت: ماه شعبان ماه نبی مکرم اسلام(ص)، ماه صلوات، استغفار و روزه است و منتسب به پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه شعبان را برای اینکه ارزاق مؤمنین تقسیم می‌شود شعبان نام نهادند، ادامه داد: هر کسی در این ماه بخواهد خود را شبیه رسول الله(ص) کند باید اخلاق، رفتار و دغدغه رسول الله (ص) را که برگرفته از قرآن بوده بشناسد و به آن منتسب شود.

مصباح با تبریک میلاد امام حسین(ع) عنوان کرد: بالاترین و بارزترین کار اباعبدالله الحسین(ع) جهاد تبیین است، جهادی که اگر به قرآن رجوع کنیم از دستورات مهمی است که خداوند متعال و اهل بیت طهارت(ع) به آن دعوت می‌کنند بنابراین باید جهاد کنیم و خدا را بندگی کنیم و در عین بندگی از طاغوت دوری کنیم و در راه خدا حقیقت جهاد را به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه عاشورا تجلی بارز جهاد اباعبدالله الحسین (ع) است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد از ابزار سیاسی حقوق بشر که نابشر دوستانه است، برای تحریم و فشار اغتشاشات بیرونی و تورم لجام گسیخته استفاده کند، اینها  نگاهشان نگاه معاویه گونه است باید چشم باز کنیم و حواسمان را جمع کنیم.

امام جمعه بهار گفت: ما خود باید همت کنیم و انقلاب را حفظ کنیم، آمریکا و ایادی کفر برای ما هیچ امنیت و آرامشی به ارمغان نمی‌آورند.

وی ادامه داد: باید بصیرت و قدرت و شناخت داشته باشید و ایمانتان قوی شود، همراه امام باشید و نگاه از ولایت کج نکنید، ولایت امروز ما آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) است، چنانچه حضرت ابوالفضل(ع) یک لحظه از امام حسین(ع) پیشی نگرفت و پایداری، مقاومت، احساس مسئولیت، ارتباط با خدا و قرآن و پیوند با خلق الله مرام ایشان بود.

مصباح با تقدیر از تلاش مسئولان در راستای اعتلاي شهرستان در ابعاد مختلف و دعوت مسئولین به تقوا و حفظ ارزش‌ها و وحدت گفت: اخلاق اساس جامعه پویا و بالنده است، اگر اخلاق نباشد جامعه دچار ضعف خواهد شد و ارزش‌ها و فعالیت‌ها و امورات ایمانی و اعتقادی را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ باید به انقلاب و نظام، آرمان، اعتقاد و باور مردم توجه کنید چراکه با کسانی که مقابل آن باشد کنار نخواهیم آمد.

وی افزود: راه‌های مختلف برای حفظ آرامش و دعوت به وحدت و انسجام و دعوت به اخلاق آزموده شد، در زمین دشمن بازی نکنید، جوانان را از انقلاب ناامید نکنید و کشمکش‌ها را طوری جلوه ندهید که حواس مردم پرت شود، شکاف در بین جامعه ایجاد نکنید ودر عرصه کلان مدیریتی اعلام می‌کنم، ازسیاست دوگانه و جانبداری دوگانه و رها کردن حق و انصاف محافظت و مواظبت کنید، سیاست مقتدرانه دارید مقتدرانه در ایجاد همبستگی و وحدت عمل کنید.

امام جمعه بهار گفت: بزرگ‌ترین معضل و مشکل شهرستان بهار جدا شدن حوزه استحفاظی بهار و کبودراهنگ است، که هر کاری برای حل مشکلات و مطالبه مردم باشد، پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات