انتقاد امام جمعه تربت‌جام:

روند بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی توجیه پذیرنیست/اقدام مؤثر و مقتدرانه بانک مرکزی را می طلبد؟!

امام جمعه تربت‌جام با انتقاد از روند بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت: ثبات اقتصادی یعنی تورم باید مهار شود و روند کاهش ارزش پول ملی باید متوقف شود، لذا بانک مرکزی برای کاهش قیمت ارز باید ورود مؤثر و مقتدرانه از خود نشان دهد.
کد خبر: ۹۴۹۴۷۶۹
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین اسلامی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و اعیاد بزرگ شعبانیه اظهارکرد: اگر بخواهیم بر مشکلات معیشتی غلبه کنیم، تنها راه آن رشد اقتصادی و افزایش تولید ملی است.

وی با انتقاد از روند بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در این خصوص ادامه داد: این مهم بدون ثبات اقتصادی امکان پذیر نیست. ثبات اقتصادی یعنی تورم باید مهار شود و روند کاهش ارزش پول ملی هم باید متوقف شود. لذا بانک مرکزی برای کاهش قیمت ارز باید ورود مؤثر و مقتدرانه از خود نشان دهد.

امام جمعه تربت‌جام با ابراز تاسف از نقش دلال‌ها و رسانه‌های مجازی که یا فرصت‌طلب و یا منفعت‌‌طلب‌اند، بیان کرد: این قبیل افراد سودجو مزدوران نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند که در بالا رفتن قیمت ارز در دو ماه اخیر نقش شان مشهود است.

اسلامی توصیه کرد: در این شرایط لازم است بانک مرکزی برای مدیریت قیمت ارز ورود جدی و مقتدرانه را از خود نشان دهد. بانک مرکزی باید تعیین کننده قیمت و توزیع کننده ارز باشد. با ارزپاشی وسط بازار این التهابات کاسته نمی شود، بلکه بیشتر می شود.

وی راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران توسط بانک مرکزی را اقدامی دیرهنگام برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت و حکمرانی صحیح و مقتدرانه بانک مرکزی شاهد جلوگیری از جولان دلال بازی های بازار ارز و طلا باشیم و قیمت ها کنترل شود.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار