مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در آیین گرامیداشت ۳۰۶ شهید داورزن:

جمهوری اسلامی ایران، تمام معادلات آمریکا را بر هم زد

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت، تمامی معادلات آمریکا در منطقه را طی دهه‌های گذشته برهم زده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۵۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار هادی مقدسی در آیین گرامیداشت ۳۰۶ شهید والامقام شهرستان داورزن، اظهارکرد: اشغال افغانستان و عراق، جنگ با حزب الله لبنان و در مرحله بعد شکل گیری داعش همه با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت، اما تمامی این توطئه‌های دشمنان به شکست منتهی شد.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ادامه داد: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته که کودتا‌های مختلف، تحریک گروهک‌های ضد انقلاب در مناطق مرزی برخی از آن موارد بوده است.

وی گفت: پس از بی نتیجه ماندن این اقدامات، دشمن جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداخت و استکبار جهانی و ابرقدرت‌های شرق و غرب و ارتجاع عرب، موجودیت نظام نوپای جمهوری اسلامی را نشانه گرفتند، اما بسیج، سپاه و ارتش مقتدر در برابر آن‌ها ایستادگی کردند.

وی گفت: استکبار جهانی که جمهوری اسلامی را محور مقاومت می‌داند، از ابتدا به دنبال تضعیف انقلاب اسلامی بوده است که بدین منظور و به بهانه مقابله با القاعده و طالبان به افغانستان حمله کرد تا از طریق مرز‌های شرقی ناامنی را در ایران ایجاد و تروریست‌ها را روانه خاک ایران نماید که این اقدام برای آن‌ها نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: آن‌ها سپس به بهانه سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کردند و در پی آن به بهانه اسارت چند صهیونیست به حزب الله حمله نموده و جنگ ۳۳ روزه شکل گرفت که رزمندگان شیعی حزب الله در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی شکست را به صهیونیست‌ها تحمیل کردند.

 گفت: به دنبال این پیروزی حزب الله قهرمان عرب شد و ارتشی که در جنگ‌های گذشته اعراب را شکست می‌داد و شکست ناپذیر تلقی می‌شد، برای نخستین بار از حزب الله شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار در معادلات بعدی خود به سراغ سوریه، به عنوان یکی از محور‌های مقاومت، رفت و با تجهیز گروه‌های تکفیری و داعش عمده خاک سوریه را به تسخیر درآورد که سردار قاسم سلیمانی با تشکیل گروه‌های مقاومت اسلامی فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی و ساماندهی این یگان‌ها سرزمین‌های اسلامی را از لوث داعش پاک کرد.

سردار مقدسی با اشاره به اقدامات تمدنی سردار سلیمانی یادآورشد: وی دارای شخصیتی با ابعاد سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی بود که بهسازی و شکوه اعتاب مقدسه و تسهیل در مراودات تجاری جمهوری اسلامی با کشور‌های منطقه برخی از نتایج مجاهدات این سردار اسلام در کنار اقدامات نظامی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار