آغاز رزمایش بزرگ ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در استان آذربایجان غربی

مهندس دژم گفت: رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت گروههای جهادی تخصصی به مناسبت هفته مهندس از 30 بهمن همزمان با سراسر کشور آغاز و تا پنج اسفند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۰۹
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی  سردار اعلایی در مراسم رزمایش جهادگران فاطمی که به طور همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به رزمایش سراسری جهادگران فاطمی و حضور و فعالیت جهادگران در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار داشت: ما قدردان فعالیت جهادگران و بسیجیان هستیم و انتظار می‌رود این رزمایش منوط به یک هفته نباشد و  مهندسان بسیجی به طور مستمر یاری رسان و کمک حال ما در مناطق زلزله زده باشند تا بتوانیم در بحث بازسازی و تحویل مساکن مردم آسیب دیده از زلزله از ظرفیت متخصصین و بسیجیان مهندس بهره ببریم .

وی ادامه داد:  از ابتدای وقوع حادثه و زلزله ۵.۹ ریشتری خوی  ارگان های دولتی و گروههای جهادی ، نیروهای بسیج و سپاه در مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی حضور پیدا کردند.

سردار اعلایی ادامه داد: گروههای جهادی و بسیجیان و سپاهیان طی این مدت با امدادرسانی ، تهیه و توزیع غذای گرم، چادر، اقلام بهداشتی و تجهیزات گرمایشی  نقش موثری داشتند و با حضور مستمر و در کنار مردم بودن باعث دلگرمی مردم این منطقه هستند .

وی تصریح کرد: با توجه به حادثه طبیعی زمین لرزه در منطقه و امدادرسانی های انجام شده با مشکلات اساسی مواجه هستیم اما جهادگران در کنار مردم هستند تا بسیاری از مشکلات رفع شود.

فرمانده سپاه  شهرستان خوی در بحث امدادرسانی مناطق زلزله‌زده خوی عنوان کرد: اقدامات موثری در بحث امدادرسانی و تهیه و پخت و غذای گرم در کمپهای مستقر انجام شده است اما آن چه که نیاز مبرم است حضور کارشناسان و متخصصان در بحث ارزیابی مساکن آسیب دیدهاز زلزله  است .

وی با اشاره به اینکه ترس و اضطراب ناشی از زلزله بیشترین عامل حضور مردم در چادرها و کمپ ها می باشد تصریح کرد: انتظار می‌رود با حضور متخصصین و ارزیابی در مساکن به مردم اطمینان خاطر دهند که مشکلی برای حضور در برخی منازل که آسیب جدی ندیده است وجود ندارد.

سردار اعلایی تاکید کرد: بسیاری از منازل قابل سکونت بوده و  با تعمیرات جزیی امکان استفاده مجدد وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۰ کمپ در مناطق زلزله‌زده خوی فعالیت دارند  و موکب‌های در شهرستان مستقر شده ه‌اند‌ که روزانه وعده‌های غذایی صبحانه ناهار شام  تهیه و جهادگران  در بحث توزیع غذا کمک حال مردم هستند و در بحث آواربرداری و تخلیه منازل یاری سان مردم آسیب دیده از زلزله هستند.

فرمانده سپاه شهرستان خوی تاکید کرد : از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود از ظرفیت‌های بسیجیان و متخصصان سازمان بسیج مهندسین در جهت پیشبرد اهداف و در بحث امدادرسانی و جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده بهره ببرند چرا که در بحث ارزیابی منازل تخریب شده نیاز مبرم به حضور کارشناسان در مناطق زلزله زده وجود دارد .

 مهندس علی دژم مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار داشت: رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت گروههای جهادی تخصصی به مناسبت هفته مهندس از 30 بهمن همزمان با سراسر کشور آغاز و تا پنج اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به محورهای رزمایش جهادگران فاطمی ادامه داد: اعزام گروههای جهادی،ارائه خدمات فنی مهندسی و مشاوره رایگان با حضور ادارات ذی ربط، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی  طرح عمران روستا، رزمایش کمک مومنانه و توزیع بسته های معیشتی ، ارائه خدمات پزشکی رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، تجلیل از مهندسان و گروههای جهادی از جمله محورهای این رزمایش است.

دژم عنوان کرد: سازمان بسیج عمران و معماری آذربایجان غربی در کنار مردم آسیب دیده از زلزله خواهد بود و با برگزاری میز مشاوره فنی مهندسی در مساجد، برگزاری میز خدمت ویژه سازندگان و مالکان ، اعزام گروههای نظارتی به نقاط محروم و کم برخوردار به همراه تیم ارزیاب ، مرمت و بهسازی منزل محرومین از جمله اهداف سازمان در این رزمایش می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار