فوق تخصص آسم و آلرژی:

شهروندان یزدی فعالیت خارج از منزل را به حداقل برسانند

یک فوق تخصص آسم و آلرژی در پی ناسالم شدن کیفیت هوای یزد به شهروندان یزدی توصیه کرد فعالیت خارج از منزل را به حداقل برسانند و گفت: استفاده از ماسک از ضروریات چنین مواقعی است.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۳۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، دکتر محمدحسن بمانیان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در پی افزایش میزان آلودگی هوا و قرمز شدن وضعیت کیفیت هوای شهر یزد، شهروندان فعالیت خارج از منزل را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: امروز زمان مناسبی برای ورزش نیست؛ لازم است افرادی که اهل پیاده‌روی و ورزش هستند، در خانه بمانند.

فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: افرادی که دارای بیماری‌های مزمن به‌خصوص بیماری‌های مزمن تنفسی هستند، سعی کنند داخل منزل بمانند، پنجره‌ها را بسته و پرده را بکشند تا بتوانند ورود آلاینده‌ها به داخل منزل را به حداقل برسانند.

بمانیان در توصیه به افراد سالم در مواقع آلودگی هوا اظهار کرد: شهروندانی که در خیابان و داخل خودرو به سر می‌برند تا حد امکان شیشه‌های خودرو را بالا نگه‌دارند و درصورتی‌که خودروی آن‌ها به سیستم تصفیه مجهز هست، آن را فعال کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای تمامی گروه‌ها تا حد زیادی می‌تواند به جلوگیری از تنفس هوای آلوده کمک کند، تصریح کرد: هنوز ازنظر سازمان بهداشت جهانی از بحران فراگیری عفونت ویروسی به‌طور کامل رد نشده‌ایم؛ بنابراین هم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های ویروسی و هم برای اینکه آلاینده‌ها کمتر وارد دستگاه تنفس شود، ماسک حتماً کارساز است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی در رابطه با اینکه در شرایط آلودگی هوا چه نوع ماسکی استفاده شود، اظهار کرد: ماسک‌هایی تحت عنوان «ماسک‌های ضد ذره» برای کسانی که مجبورند در شرایط آلودگی هوا زندگی کنند، وجود دارد، اما فرم‌های خاصی دارد که استفاده آن برای عموم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: شهروندان می‌توانند ماسک‌های معمولی را استفاده کنند؛ اما لازم است این ماسک‌ها هر ۲ ساعت یک‌بار تعویض شود؛ چراکه ذرات می‌تواند داخل بافت ماسک تجمع پیدا کرده و خود مخزنی از آلاینده‌ها باشد.

بمانیان ادامه داد: افراد تا حد امکان ماسک را هر ۲ ساعت یک‌بار عوض کنند و یا به لحاظ سرفه اقتصادی می‌توانند دستمال‌کاغذی را داخل ماسک گذاشته و آن دستمال را هر ۲ ساعت یک‌بار عوض کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار