مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ:

محور اصلی حرکت حضرت امام خمینی(ره) مردم بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در جمع مردم روستای شلمزار این شهرستان، گفت: محور اصلی حرکت حضرت امام خمینی(ره) مردم بود.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۲۶
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در جمع مردم روستای شلمزار این شهرستان، گفت: محور اصلی حرکت حضرت امام خمینی(ره) مردم بود. چنانچه ایشان فرمودند:" من به پشتیبانی این مردم، دولت تعیین می کنم، من متکی به پشتیبانی مردم هستم."

شفیع خانی به دوازه بهمن و استقبال مردم از امام راحل و چهارده خرداد و مشایعت مردم در تشییع حضرت امام(ره) اشاره کرد و ادامه داد: نفوذ امام(ره) در دل ها یک نعمت الهی بود و همیشه در صحنه بودن مردم نشان از عشق واقعی شان به امام راحل است. به گفته وی، سلاح امام، محبّت و دوستی مردم بود.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب مادی نبود و این ویژگی، رمز بقای آن شد و نظریه پردازی انقلاب را در علوم سیاسی متحول کرد. اگر مارکسیسم معتقد بر رشد طبقه کارگر بود و در نهایت به یک حکومت دیکتاتوری کارگری ختم می شد، محور اصلی آن مسائل مادی بود،یا سرمایه داری و لیبرالیسم مبتنی بر آزادی افسار گسیخته انسان و منافع مادی زودگذر و تکثّر ثروت بود. امّا انقلاب اسلامی ما همه این ها را کنار زده بود.امام خمینی(ره)فرمودند: ما برای مادیات قیام نکردیم، ما برای اجرای قوانین اسلامی قیام کردیم. 

شفیع خانی با بیان اینکهرتمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها و قیام ها، بعد معنوی آن است، عنوان کرد: در آن زمان، این عقیده در بین بسیاری شکل گرفته بود که به وسیله مذهب نمی توانیم سرنوشت را تغییر دهیم ولی حرکت امام راحل، خط بطلان بر این تئوری ها بود. در همه جا یک نوع مذهب زدایی داشت شکل می گرفت. چپ معتقد به مارکسیسم و کمونیست بودند و خیلی ها در آن خط حرکت می کردند. امّا هدفشان، رسیدن به قدرت برای مادیّات بود و اثری از مذهب در آنها دیده نمی شد.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره)حرکت مذهب زدایی را با یک حرکت اصیل و انقلابی که یک رهبر مذهبی، رهبر سیاسی شد، بر هم زدند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار