خبرهای داغ:

تشریح اهم خدمات 10 ماهه کمیته امداد آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی اهم خدمات 10 ماهه این نهاد حمایتی به مددجویان تحت حمایت را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۰۰۸
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری 80 هزار و 150 خانوار شامل 151 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در سطح استان بهره مند شده اند.
وی افزود: در 10 ماهه سال 1401 بالغ بر 477 میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده که بطور میانگین ماهانه شامل بیش از 47 میلیارد تومان می شود.
ملامهدی به تامین مسکن مددجویی اشاره کرده و گفت: بطور میانگین ماهانه 66 واحد مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان تحت حمایت خرید یا احداث شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین بطور میانگین ماهانه 12 واحد فضای جانبی اعم از سرویس بهداشتی و حمام در منازل مددجویان احداث شده است.
ملامهدی به ارایه خدمات حقوقی به نیازمندان اشاره کرده و گفت: از ابتدای سالجاری برای 3 هزار و 410 نفر خدمات حقوقی از جمله مشاوره، تنظیم دادخواست و لایحه و... ارایه شده است.
وی اضافه کرد: 14 هزار و 458 فرزند یتیم و محسنین دارای حامی معنوی بوده و ماهانه مبالغی برای آنها توسط حامیان آنها واریز می شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، تامین شغل را از رسالت های اصلی این نهاد عنوان کرده و گفت: کمیته امداد در 10 ماهه سالجاری 22 هزار و 733 شغل ایجاد کرده که شامل نصف سهمیه استان در اشتغالزایی بوده است.
وی ادامه داد: در سال 1401 با همکاری خیرین برای 1400 نوعروس نیازمند جهیزیه تامین شده و راهی خانه بخت شده اند.
ملامهدی همچنین به حمایت های تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرده و افزود: هم اکنون 20 هزار و 500 دانش آموز و 3 هزار و 420 دانشجو از خدمات آموزشی و فرهنگی کمیته امداد در سطح استان بهره مند می شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار