روسای جمهور آمریکا 44 سالگی انقلاب را ندیدند

روسای جمهور آمریکا 44 سالگی انقلاب را ندیدند
جیمی کارتر اولین مبدع تحریم علیه ایران؛ رونالد ریگان، چهلمین رییس‌جمهور آمریکا و«جورج بوش» پدر، چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به رغم تلاش های بسیار برای براندازی نظام در حالی به استقبال مرگ رفتند که شکست انقلاب اسلامی را به گور بردند.
کد خبر: ۹۴۹۱۷۰۲
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

 

جیمی کارتر اولین مبدع تحریم علیه ایران شکست ایران را ندید

 

    جیمی کارتر اولین رئیس جمهور آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود. طی ۱۴ ماه آخر دوره ریاست جمهوری اش، درگیر موضوع گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران بود. ادامه گروگانگیری و تورم مستمر در داخل آمریکا منجر به شکست کارتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ شد. کارتر در آبان 1358    نخستین تحریم آمریکا  علیه ایران را امضاء کرد اما در 94 سالگی ، در حسرت شکست ایران با پرونده سنگینی از خیانت علیه مردم ایران به آغوش خاک رفت.

رونالد ریگان هم در حسرت تسلیم ایران به زیر خاک رفت

رونالد ریگان، چهلمین رییس‌جمهور آمریکا، یک بازیگر سینما بود که عرصه سیاست را هم با بازی اشتباه گرفته بود و همین کارهای اشتباهی باعث شد تصمیم های اشتباهی در مورد ایران بگیرد. ریگان نیز سخت ترین تحریم ها را در زمینه اقتصادی  و کاهش قدرت مالی ایران را در دستور کار خود قرار داد. اما او هم سرانجام در ۹۳ سالگی در حسرت شکست ایران جان سپرد‌.

  جورج بوش هم پیروزی آمریکا را ندید

«جورج بوش» پدر، چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هم، کم بر علیه ملت ایران نقشه نکشید؛ جرج بوش برای ماجراجویی‌های خارجی   بیش از سیاست داخلی ارزش قائل بود.  اینقدر که برای تحریم و فشار علیه ملت ایران کار کرد، اگر برای رفاه مردم خودش زحمت می کشید، وضعشان بهتر از اینها بود. او هم در سن ۹۴ سالگی چشم انتظار نتیجه دادن تحریم ها چشم از جهان فرو بست.

 

انقلاب ما مانند یک دوی امدادی است؛ اینک نسل چهارم انقلاب با حضور گرم و پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، پرچم انقلاب را به دست گرفته اند  و استوار و مقاوم پای آرمانهای امام و شهدا ایستاده اند. آمریکا نباید از موشک های دوربرد و نقطه زن  ایران   هراس داشته باشد؛ بلکه  باید از خروش جوان های با غیرت ایرانی بترسد.

علی اشرف خانلری

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار