خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

تنها راه پیروزی در مقابل دشمن، قدرتمند شدن است

همدان-امام جمعه بهار گفت: تنها راه پیروزی در مقابل دشمن، قدرتمند شدن است چرا که اگر قدرتمند نبودیم  دشمنان ایران را، هزاران بار با خاک یکسان کرده بودند.
کد خبر: ۹۴۹۱۴۱۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در آئین رونمایی از کتاب وصایای شهدای شهرستان بهاربا عنوان «آیات پرواز» که  به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه بهار برگزار شد، اظهار کرد: وصایا و یاد شهدا امانت‌های بزرگی هستند و باید به آن افتخار کنیم.

وی گفت: این چنین آثاری مایه مباهات هر ایرانی است و قلم و فکر برای شهدا کار ستودنی است چرا که زنده کردن تاریخ مثل زنده کردن نسل است.

امام جمعه بهار با بیان اینکه شهدا در راه خدا برای دفاع از حق، قیام کردند و کشته شدند، افزود: امروز با این کار قدمی برای حفظ آرمان‌ها و اندیشه‌های شهدا و نام و یاد شهدا برداشته شده تا با انتقال آرمان‌های شهدا به جوانان و نسل‌های آینده وصیت شهدا را به گوش آیندگان برسانیم.

وی اظهار کرد: امروز ایران قدرت منطقه است و دشمنان به دنبال از بین بردن بزرگی ایران و متوقف کردن پیشرفت ایران هستند و ایران ضربان قلب ما است و زندگی ما وابسته به ایران است و اگر رخنه در آن ایجاد شود قلب‌های ما نیز شرحه شرحه می‌شود.

مصباح با بیان اینکه تنها راه پیروزی در مقابل دشمن، قدرتمند شدن است چرا که اگر قدرتمند نبودیم  دشمنان ایران را، هزاران بار با خاک یکسان کرده بودند، گفت: چه بسا شاهد واگذاری نواحی مختلف از سرزمین ایران در زمان شاه برای کسب قدرت بودیم و معلوم نبود اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، چه بخش‌های دیگری از سرزمین‌های کشورمان بذل و بخشش می‌شد.

وی با اشاره به جاودان ماندن یاد شهدا بر قلب‌ها به سه خصلتی که باعث می‌شود پرونده عمل بعد از مرگ هم به انسان اجر برساند، گفت: وقتى که دست ما از این دنیا کوتاه شد، هیچ اجرى نمی‌توانیم براى خود دست‌وپا کنیم و تدارک ببینیم مگر با فرزندی صالح که از انسان به جا می‌ماند و علم منفعت‌زا و نام نیک که بر سر دل‌ها حک می‌شود.

سیدحسین حسینی نویسنده کتاب «آیات پرواز» نیز در ادامه مراسم هدف از نگارش این کتاب را سفارش و خواسته موکد شهدا در رساندن پیامشان به نسل آینده عنوان کرد و گفت: وصیت نامه‌ها به ویژه وصیت نامه‌هایی که در جبهه، در خالص‌ترین، صادقانه‌ترین لحظه زندگی نگاشته شده‌اند، عصاره و خلاصه باور، درک، خواسته، آرمان و ایمان نویسنده است و چه بسیار می‌شود مجاهدت، ایثار، از خودگذشتگی، اطاعت از رهبری، دفاع از حریم دین و پاکی را در آنها یافت.

وی عنوان کرد: عموما شهدا با تکیه بر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی به تبعیت از ولایت فقیه تاکید کرده‌اند.

این نویسنده گفت: در کتاب «آیات پرواز» وصیتنامه  ۳۰۰ نفر از ۶۰۸ شهید شهرستان بهار ثبت شده که بر اساس ۱۲ موضوع تقسیم بندی و نگاشته شده است.

همچنین در آیین رونمایی کتاب «آیات پرواز» طلبه جوان سید علی بن حسین میهمان ویژه از هندوستان در رابطه با انقلاب در کشورهای آسیایی هندوستان و پاکستان صحبت کرد و  دو نفر از شاعران پیشکسوت و توانمند اسماعیل امانی وحاتم نوروزی به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار