رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار علمای و روحانیون مشهد:

انقلاب اسلامی، هویت جهان اسلام را احیا کرد/حوزه‌ها باید باهدف رفع مشکلات و نیاز‌های جامعه حرکت کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه انقلاب شکوهمند اسلامی، هویت جهان اسلام را احیا کرد. گفت:انقلاب اسلامی ایران گفتمان جدیدی را در جهان ایجاد کرد که نه تنها ملت ایران بلکه بخش قابل توجهی از امت اسلام را از انفعال و عدم خودباوری خارج کرد.
کد خبر: ۹۴۹۰۱۱۹
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزای بسیج از خراسان رضوی،آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با علما و اساتید حوزه علمیه مشهد در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمان جدیدی را در جهان ایجاد کرد که نه تنها ملت ایران بلکه بخش قابل توجهی از امت اسلام را از انفعال و عدم خودباوری خارج کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی، در فلسفه سیاسی و نظامی جهان، حکومتی که در آن بحث دینی و ارزش‌های الهی با مردم سالاری دینی گره خورده باشد را نداشتیم و این خود مسئله مهمی در عالم نظر و تحلیل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از ابتدای وقوع انقلاب دشمنان تمام تلاش خود را بکار بردند تا اجازه ندهند، نظامی که بر اساس دیانت و اقتدار ملی ایجاد شده و توانسته استقلال خود را به دست آورد، شکل بگیرد، اما به لطف الهی و با هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و استقامت مردم، این انقلاب تشکیل و ریشه دار شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وظایف روحانیت در قبال نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و افزود: مسئله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بار‌ها به آن تاکید کردند، یکی از وظایف مهم بر دوش روحانیت است.

وی گفت: در همین اغتشاشات اخیر، دشمنان کاری کردند که تاکنون سابقه نداشت، علاوه بر اینکه با تمام توان و از همه ابزار‌ها به ویژه فضای مجازی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کردند، از لحاظ فیزیکی نیز از مرز‌ها اسلحه و تروریست وارد کردند؛ اما به لطف الهی و بیداری مردم کشور، این توطئه نیز شکست خورد و کشور با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
 
نشست صمیمی رییس تشخیص مصلحت نظام با روحانیان حوزه مشهد 
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه شب نیز با حضور در حوزه علمیه نواب مشهد، نشست صمیمی با روحانیان داشت.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به روحانیان گفت: در حوزه‌های علمیه با صرف وقت فراوان، فعالیت‌های بزرگی انجام می‌شود که باید این را با نیاز‌های جامعه و حکومت همراه و هم راستا کرد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر نیاز دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های حوزه ها، بیشتر از قبل است، تصریح کرد: هم اینک حوزه‌ها فراینده تحول و تغییر را در پیش گرفته اند که این یکی از نیاز‌های حکومت است و حوزه‌ها باید باهدف رفع مشکلات و نیاز‌های جامعه، حرکت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار