همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد؛

آیین جشن تكلیف دختران دانش‌آموز شهر وردنجان

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، آیین جشن تكلیف دختران دانش‌ آموز شهر وردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۹۷۹
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال و بختیاری؛ جشن تكلیف سرآغازی شیرین برای حركت در مسیرتعالی و معنویت است كه كودكان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

امام جمعه وردنجان در آیین جشن عبادت و بندگی دختران دانش‌آموز دبستان شکوفه‌های انقلاب اسلامی وردنجان گفت :جشن عبادت خاطره ای شیرین، معنوی و تربیتی است كه در آن دانش آموزان كه به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می كنند.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: سن تكلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است كه با جشن تكلیف احكام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

امام جمعه وردنجان گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یكی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تكلیف است، برنامه ای كه آغازگر یك حركت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز آموخته های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می شود بر این اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار