رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین/دستاورد انقلاب؛

حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/راه اندازی چهار نیروگاه خورشیدی در قزوین از دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت و دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد. در حال حاضر چهار نیروگاه خورشیدی ۱۱۰ کیلو وات راه اندازی شده و در حوزه دامداری، پرورش دام نژاد رومن، در حوزه کشاورزی باغ های پنج هکتاری کشت باف انگور، ایجاد شده تا از عواید این اقدامات بتوانیم از قشر محروم و نیز شرکت های دانش بنیان حمایت نماییم.
کد خبر: ۹۴۸۹۳۶۵
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در نشست خبری کمیته همیاری چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه این کمیته که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: جهاد تبیین، به فرمایش مقام معظم رهبری یک امر واجب برای همه است و خبرنگاران، جهادگران عرصه تبیین عرصه هستند تا دستاوردها و اقدامات ۴۴ ساله نظام جمهوری اسلامی را برای مردم عزیز منعکس نمایید.

وی گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) حقایق واقعه کربلا را منعکس کردند و امروز رسالت خبرنگاران در راستای رسالت زینبی و تبیین تلاش های است که در این سال ها صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اظهار کرد: عمده وقف ها پیش از اسلام برای مقاصدی اتفاق می افتاد و با شروع اسلام این سنت حسنه به عنوان یک سنت و صدقه جاریه توسط پیامبر(ص) پایه گذاری شد و توسط امیرالمومنین(ع) عمران و آبادی اراضی بایر، حفر چاه و قنات و ایجاد نخلستان ها و قرار دادن ثمرات این تلاش ها در اختیار محرومین و مردم، وقف عملا در جامعه اسلامی ایجاد شد و اینه اطهار و علما نیز همین سنت حسنه وقف را ادامه دادند.

حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: وقف با فراز و نشیب ها و چالش های زیادی در طول زمان های مختلف واقع شده است. در گذشته پیش از انقلاب اراضی وقفی زیر نظارت حاکمیت پهلوی شامل طرح اصلاحات ارضی شد و همین امر موجب شده امروز اراضی وقفی در برخی شهرها و روستاها با چالش مواجه شود. این نکته گفتنی است که در برخی دوره ها همچون دوران صفویه و قاجاریه وقف از وضعیت خوبی برخوردار بوده و آب انبارها و مدارس علمیه و قنوات قزوین آثار وقفی به جا مانده از همان دوران است.

وی افزود: اصلاحات ارضی چالش بزرگی بود که دامن‌گیر وقف و جامعه شد. پس از انقلاب اسلامی، دستاوردهای زیادی در حوزه وقف ایجاد شد که اولین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه وقف، صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر ابلاغ قانون ابطال بود و این پیام مهم موجب شکل گیری قوانین خاص وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اضافه کرد: احیای موقوفات، تثبیت موقوفات، عمل به نیات واقفان و جلوگیری از موقوفه خواری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود. یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب کاستن تضادهای طبقاتی و شکوفایی اقتصادی بود و شاهد این امر تفاهم نامه موجود بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان اوقاف کشور مبنی بر اجرای طرح های فناورانه و دانش بنیان با حمایت های سازمان اوقاف است که در این زمینه سازمان اوقاف در سطح کشور اقدامات چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی، دامداری، کشاورزی با انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان اوقاف، حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت و دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد. در حال حاضر چهار نیروگاه خورشیدی ۱۱۰ کیلو وات راه اندازی شده و در حوزه دامداری، پرورش دام نژاد رومن، در حوزه کشاورزی باغ های پنج هکتاری کشت باف انگور، ایجاد شده تا از عواید این اقدامات بتوانیم از قشر محروم و نیز شرکت های دانش بنیان حمایت نماییم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در پایان با اشاره به تبدیل به احسن اراضی موقوفه استان قزوین گفت: سه دانگ از اراضی شهر خاکعلی شهرستان آبیک در حال تبدیل به احسن بوده و در جاهایی که موقوفه وجود دارد آمادگی تبدیل به احسن اراضی هستیم و در حال حاضر شهر بیدستان، خاکعلی، مشعل‌دار، احمدآباد در دستور کار قرار دارند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار