شهدای بمباران تبریز بخشی از نمایش مقاومت و پایمردی مردم ایران است

تبریز- رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: شهدای بمباران نیروهای بعثی عراق در خلال سال های دفاع مقدس در این شهر بخشی از مقاومت و پایمردی مردم ایران است.
کد خبر: ۹۴۸۸۸۵۰
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر نصیربیگی به مناسبت دهه فجر در دیدار با خانواده شهیدان  «فاطمه و علی فیروزی» که در بمباران نیروهای بعثی در خلال سال های دفاع مقدس در تبریز به شهادت رسیدند بر ضرورت توجه به مقام والای این شهدا تاکید کرد.

وی افزود: بمباران شهرها در آن دوران، بخشی تاریک و خصم آلود از صف آرایی نظام سلطه جهانی علیه اراده پولادین مردم ایران اسلامی بود.

نصیربیگی با تاکید بر مظلومیت و ماندگاری یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم همیشه در صحنه و انقلابی، اظهار داشت: اینکه نبرد شهری به میان مردم بی دفاع و غیرمسلح راه یابد و آنها قربانی این نبرد ناجوانمردانه شوند، بخشی مغفول و پر رمز و راز از هشت سال دفاع مقدس است و باید به آن توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: تبریز بارها و بارها در طول هشت سال دفاع مقدس مورد حمله جنگنده های ارتش بعثی قرار گرفت که در بسیاری از آن علاوه بر حمله به خانه و کاشانه مردم، مراکز تجمع مردم نظیر مساجد، مدارس، دانشگاه و حتی کارخانجات صنعتی نیز مصون نماندند و بسیاری از مرد بی دفاع به شهادت رسیدند.

نصیربیگی، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای بمباران تبریز، ادامه داد: در میان این شهدا، بسیاری از کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم نیز به شادت رسیدند و ارزش و جایگاه آنان در دل و خاطر مردم ماندگار است.

پدر شهیدان فیروزی، نیز در این دیدار خاطراتی از روزهای حیات فرزندان خود بیان کرد.

«فاطمه و علی فیروزی»، هفت و هشت ساله، به همراه مادرشان در جریان حمله جنگنده های بعثی به تبریز، سه روز مانده به نوروز ۱۳۶۴ در محله عباسی تبریز به شهادت رسیدند و در آرامستان ملک این محله تشییع و به خاک سپرده شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار