گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

دختران و شیرزنان استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... نقش آفرینی می کنند موضوعی که قبل از انقلاب خبری از آن نبود.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۱۷
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم آورد تا به معرفی برخی از دختران و زنان موفق و نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، هنری ،اجتماعی و ... بپردازیم. به همین مناسبت گفت و گویی را با سکینه بختیاری از ورزشکاران موفق و خوش اخلاق استان ترتیب داده ایم که می خوانید.

_ ابتدا معرفی از خودتان، رشته ورزشی که فعالیت می کنید و عناوینی که در مسابقات ورزشی کسب کرده اید داشته باشید

سکینه بختیاری متولد ۱۳۷۲، متاهل از شهرستان دنا شهر پاتاوه هستم.از سال ۹۰ تاکنون پا به عرصه ورزش گذاشتـم و در رشته های ورزشی رزمی کیک بوکسینگ ، پرتوما ، دفاع شخصی ، دوومیدانی و کوهنوردی فعالیت داشته ام. و توانستم در رشته های رزمی چندین مقام کشـوری واستـانی کسب کنم ودر مسابقات دوومیدانی توانستم مقام اول استانی را کسب کنم وچندین صعود کوهنوردی استانی وکشوری داشته ام ، دارای دان۲ کیک بوکسینگ ،دان ۲ پرتوما وهم اکنون به عنوان مربی کیک بوکسینگ و پرتوما فعالیت دارم.علاوه بر اینها به عنوان مربی تاکنون چندین مقام استانی وکشوری توسط شاگردانم در زمینه ورزش رزمی پرتوما وکیک بوکسینگ کسب کردم و هم اکنون به عنوان مسئول هیأت کیک بوکسینگ بانوان بسیج سپاه فتح استان ، نایب رییس انجمن های ورزشی شهرستان دنا ومسئول تربیت بدنی حوزه مقاومت بسیج خواهران شهر پاتاوه هستم و بیشترین کارکرد ورزشی من درعرصه ورزش، بسیج، حوزه و پایگاه هست.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_ تعریف شما از دهه فجر و ۲۲ بهمن چیست؟

بختیاری _ دهه فجرانقلاب اسلامی گرامی داشت روزهای سرنوشت سازملت ایران از ۱۲ تا۲۲ بهمن ۵۷ وسالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبارجهانی است که مرهون خونهای مطهر شهیدان و رهبری امام راحل بوده است.
۲۲ بهمن که یادآور رخداد تاریخی ملت بزرگ ایران همان روزپیروزی انقلاب اسلامی هست که به عنوان رخداد قرن شناخته می شود چون باعث فرو ریختن نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی شد که از استوارترین رژیم های وابسته به غرب بود و مردم ایران هرساله در این روز به تجدید عهد و پیمان خودشان با امام و شهداء هستند.

_ به نظر شما حوزه ورزش قبل و بعد از انقلاب اسلامی چه تفاوت هایی با هم دارند و شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بختیاری _ قبل از انقلاب سرانه ورزشی خیلی محدود بود اما الان این سرانه چندین برابر ارتقاء یافته است به طوریکه رشد ۵۰ برابری ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را داشته ایم. پیشرفت همه جانبه ایران برکسی پوشیده نیست و رشدقابل توجه ورزش همگانی و قهرمانی در عصرحاضر قابل مقایسه باقبل از انقلاب نبوده است به عنوان مثال: تنوع رشته های ورزشی از ۳۰ رشته به ۱۷۰ رشته، افزایش فدراسیون ها وهیأت های ورزشی ،میزبانی صدها رویدادبین المللی ورزش در رده های سنی مختلف، افزایش مدالهای جهانی و المپیک و پارالمپیک ، حضور زنان همانند مردان در رویدادهای داخلی وخارجی و....... گوشه هایی از پیشرفت چند برابری عرصه ورزش بعد از انقلاب هست.

_آیا حجاب مانع پیشرفت بانوان ورزشکار و حضور آنها در میادین ورزشی شده است؟
بختیاری _ خیر. حجاب بانوان ورزشکار ما روی سکوهای قهرمانی همواره زبانزد بوده چرا که با یک دست حجابشون را حفظ می کنند و با دست دیگربازی های خودشون را اداره می کنند.
به عنوان مصداق خودم را مثال می زنم که هم اکنون ازیک طرف به عنوان فرمانده پایگاه بسیج فعالیت دارم و ازطرف دیگر سالهابه عنوان ورزشکار باهمین حجابم توانستم مقام های زیادی راکسب کنم و درحال حاضربه عنوان مربی این افتخار را هم دارم که از دل یک پایگاه حوزه بسیج چندین قهرمانی استانی و کشوری را توسط شاگردانی که باحجاب چادر روی سکوی قهرمانی رفتند بدست آوردم وتوانستم خیلی از دختران را از طریق همین حضور درورزش جذب حوزه و پایگاه های بسیج کنم.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_توسعه فضاهای ورزشی و افتخار آفرینی بی شمار ورزشکاران خانم بعد از انقلاب اسلامی را چطور می بینید؟ 
بختیاری _ بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ده ها هزار مربی و داور خانم درکشور فعالیت دارند و فضاهای ورزشی وباشگاهی دولتی وخصوصی زیادی برای فعالیت در اختیار بانوان است. البته که فعالیت زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فقط به ورزش قهرمانی محدود نشد بلکه درصحنه های ورزشی شاهدفعالیت زنان در سطوح گوناگون ازجمله بخش های مدیریتی هستیم وعلاوه برا این در رویداد های بین المللی بارها بانوان مابه عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران بودند و با وجود این پیشرفت ها باز اگر زیرساخت های ورزش بانوان درشهرهای مختلف بیشترتوسعه یابد وبا برخوردای ازامکانات بهتر استعداهای آنها شکوفا می شود.

_ پیام شما به دشمنان و کسانی که می خواهند کشور ایران سربلند نباشد چیست؟

بختیاری _  پیام ما این است که در ایران ما مردان وزنان قدرتمندی از انقلاب شان دفاع می کنند که حتی اگر کوه ها بلرزند آنها نمی لرزند و این نظام و انقلاب مستحکم تر از تمام نظام های عالم است و ملت ما ملت جهاد و شهادت هست که برگرفته ازمکتب امام حسین(ع) و تربیت یافتگانی در مکتب شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی است که تمام نقش های دشمن را نقش برآب میکرد.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_ به عنوان یک ورزشکار اگر بخواهید یک پیام به رهبر معظم انقلاب تقدیم کنید آن پیام چیست؟

 دشمنان بدانند اگر از سرهایمان
کوه ها بسازند؛ فرزندانمان هرگز
در کتاب تاریخ خود نخواهند خواند
که امام خامنه ای تنها ماند...

_ به نظر شما راز اقتدار و ماندگاری انقلاب اسلامی در مواجهه با توطئه ها و جنگ ترکیبی دشمن چیست؟

بختیاری _ به نظر من راز اقتدار درمواجهه با این دو مورد عبارتنداز: تمسک به اسلام، اعتماد مردم به نظام، اتحاد وهمبستگی، رهبری و ولایت فقیه، خودباوری، ایثار وشهادت ، امربه معروف و نهی ازمنکر.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_ زنان و دختران ما در پیروزی انقلاب اسلامی چه نقشی داشتند؟ 

بختیاری _ بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان ودختران در دوران انقلاب اسلامی و هست سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است، زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند. طوریکه امام راحل آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نقش بر آب کردند.
مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده -که تعداد آنان را ۱۷ هزار نفر دانسته‌اند- در قلّه‌ این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربیِ تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_به نظر شما جمهوری اسلامی چه ارزش و جایگاهی برای بانوان قائل است و آیا امکان ترقی و پیشرفت زنان وجود دارد ؟

بختیاری _ حضور بانوان در عرصه فعالیت های اجتماعی روز به روز افزایش یافت و بعد از انقلاب اسلامی، نهادهای بسیاری را با رویکرد های فرهنگی- تربیتی، کارآفرینی، خیریه ای و حتی پژوهشی راه اندازی کرده اند که در حال حاضر، هزاران مورد از آن ها وجود دارد و از عرصه های بسیار تاثیر گذار حضور اجتماعی آنها محسوب می شود.
به برکت جمهوری اسلامی بخش مهم این پیروزی انقلاب اسلامی مدیون حضور آگاهانه و شجاعانه بانوان در عرصه مبارزات و تظاهرات خیابانی بود زنان هویتی دیگر پیدا کردند. از منجلاب فساد و بردگی به عزت انسانی دست پیدا کردند. انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت نقشی بی بدیل را برای حضور اجتماعی بانوان در مدیریت جامعه تعریف کرد. این مدیریت همراه با حفظ عفت و پاکدامنی جلوه گر شد تا نتیجه حضور فعال آنها و همان جایگاه انسانی شان باشد نه نگاه بردگی که در غرب برای زنان تعریف می شود. این گونه بود که بانوان ما در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت هایی دست پیدا کردند که در طور تاریخ چنین موقعیتی برای آنان فراهم نشده بود. دختران پابه پای پسران به مدرسه رفتند و خود را به زیور سواد آراستند.

گفت و گوی دهه فجری با بانوی پرافتخار ورزش کهگیلویه و بویراحمد / پیام سکینه بختیاری به رهبر معظم انقلاب + ( تصاویر)

_ صحبت پایانی با شما

بختیاری _ صحبت پایانی من باکسانی هست که درعرصه ورزش زحمات زیادی را برای همه ورزشکاران رشته های رزمی می کشند و شایسته تقدیر وتشکر اند ودوست دارم نامی ازآنها آورده شودچرا که موفقیت های ورزشی که تا کنون بدست آوردم مشوق وپشتوانه خوبی برایم بوده اند ازجمله : آقای سیدمسلم حسینیان رئیس هیأت انجمن های ورزش های رزمی استان ،آقای پیـرایش نایب رئیس انجمن های ورزش های رزمی شهـرستان دنا، استادخوبم سرکارخانم رویا الهی که از سرمایه های ملی ورزش رزمی استان هستند، خانم زیور کمالی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه الزهراء(س) شهر پاتاوه و خانم منیــژه گلـزار مدیرورزش بسیج خواهران سپاه فتح که نقش و همکاری خوبی را در بخش ورزش بسیج داشتند و همین‌طور از مدیر خبرگزاری بسیج استان جناب آقای عزیزی که تدارک این مصاحبه را دادند و اهمیت انعکاس این گزارش های خبری باعث شناخت بهترجایگاه ورزش بانوان دراجتماع می شود تشکر میکنم.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار