خبرهای داغ:

تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با چالش جمعیت و سقط جنین

تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با چالش جمعیت و سقط جنین
مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور به تشریح برنامه‌های این نهاد برای مقابله با چالش جمعیت و سقط جنین پرداخت.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۰۷
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مسلم چشمی مسؤل سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ،در جمع اساتید و سرمربیان حلقه های صالحین بسیج جامعه پزشکی ،ضمن تشریح برنامه های بسیج جامعه پزشکی در حوزه های مختلف به ویژه ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی سلامت محور به مناطق محروم و دور دست، کمک به بهبود و مدیریت آسیب های اجتماعی، توسعه خدمات سلامت و ارتقاء سطح بهداشت و درمان ساکنین حاشیه شهر، آمادگی و کمک به وزارت بهداشت بویژه در مدیریت بیماری های نو ظهور(کرونا و....) خدمات بسیج جامعه پزشکی در مراسم اربعین و سایر برنامه های این سازمان، به موضوع چالش جمعیت در کشورمان پرداخت.

وی در این خصوص گفتند: رشد جمعیت کشور ما بویژه از دهه 80 دچار تردید، تشکیک و تضعیف شد. به طوری که تا 1390 به تدریج هر سال این نرخ کم و کمتر شد اما در دهه 90 متاسفانه کاهش موالید شیب تند تری گرفت و مشخصا از سال 1394 زنگ خطر کاهش ازدواج و تضعیف نرخ زاد و ولد به صدا در آمد که این مشکلات متاسفانه تا به امروز شتاب بیشتری هم گرفته است.

به همین منظور ما در بسیج جامعه پزشکی، ضمن کمک به طرح *ایران جوان بمان،* طرح راه اندازی "مراکز مردمی نفس" را به منظور جلوگیری و مبارزه با حرکت زشت سقط جنین آغاز کرده ایم.

ایشان گفتند اگر مردم نسبت به عواقب جسمی، روحی و معنوی سقط آگاه شوند هرگز به این پدیده شوم فکر نخواهند کرد.وی همچنین با بیان اعداد و رقم مطرح در خصوص سقط جنین، این آمارها را وحشتناک و مغایر با باورهای دینی، اخلاقی و انسانی دانسته و خواستار توجه مراکز و سازمان‌های فرهنگی_اجتماعی به این پدیده و تنویر افکار عمومی در این خصوص گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار