بازدید ایت الله رئیسی از مجتمع انبارهای چای امین‌آباد

ایت الله رئیسی در ادامه بازدید های میدانی خود از پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان ری، از مجتمع انبارهای چای امین‌آباد دیدن کرد.
کد خبر: ۹۴۸۸۰۹۴
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه 40 تاسیس شده و در سال 1390 در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

مساحت این مجتمع به 79 هزار متر مربع می رسد که هشت سوله با زیر بنای 38 هزار و 670 متر مربع و سه باب ساختمان اداری به مساحت یک هزار و 415 متر مربع دارد.

این مجتمع دارای امتیازاتی مانند آب، برق، گاز و تلفن به همراه محوطه سازی با روکش آسفالت و محوطه پارکینگ مجهز به باسکول های توزیع بارهای سبک و سنگین، ساختمان آتش نشانی، حمل و نقل، تعمیرگاه و پست برق، موتورخانه، رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و منع ذخیره آب است.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان تهران در سال 1400، اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، همچنین برای تکمیل و ارسال طرح سردخانه سه هزار تنی با برآورد اعتبار  20 میلیارد تومان و تهیه برآورد بازسازی و تجهیز مشاعات و امکانات مجتمع به مبلغ 10 میلیارد تومان تصویب شد.

تاکنون سالن شماره یک به صورت اجاره ای به اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی برای ایجاد پایانه فروش محصولات پروتئینی تحت سامانه توزیع هوشمند با هزینه   تقریبی هشت میلیارد تومان از منابع خود این اتحادیه واگذار شده است.

همچنین 18 غرفه عمده فروشی محصولات کشاورزی در فاز نخست توسط اتحادیه تعاونی های روستایی ایجاد و مزایده برای هفت سالن و امکانات باقی مانده از طریق سامانه ستاد دولت در 2 مرحله برگزار شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار