قالیباف در یادواره۲۴۰۰ شهید نیشابور و سالگرد سردار شهید قاجاریان:

بنیان انقلاب ما برپایه مردم استوار است/به وقتش پاسخ دشمن را محکم می دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه به وقتش پاسخ محکمی به دشمن در خصوص حوادث اخیر خواهیم داد،گفت: بنیان انقلاب اسلامی ما بر پایه مردم استوار است و هر جایی که مردم حضور داشته اند ما در آنجا موفق بودیم.
کد خبر: ۹۴۸۸۰۸۲
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف در یادواره ۲۴۰۰ شهید نیشابور و سالگرد سردار شهید قاجاریان که در سالن شهدای مدافع حرم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: راه شهدا راه انقلاب است، انقلاب اسلامی ما را از وابستگی نجات داد.

وی با بیان اینکه بنیان انقلاب ما بر پایه مردم استوار است، گفت: هر جایی که مردم حضور داشته اند ما در انجا موفق بودیم. اگر قدرت عظیم نظامی نیز داشته باشیم اما قلب مردم همراه با نظام جمهوری اسلامی نباشد ما ضعیف عمل کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرط سرمایه‌گذاری پیشرفت و حرکت است، تاکید کرد: ضعف ما ثبات اقتصادی است و دشمن از همین‌جا وارد می‌شود. از این رو ما باید تلاش کنیم که رضایت مردم و خواسته رهبری که در حقیقت خواسته مردم است را تحقق بخشیم.

قالیباف با اشاره به اینکه ما مسؤلان وظیفه داریم برنامه‌ها را مسئله محور تعریف کنیم، تشریح کرد: ما بخش قابل توجهی از امکاناتمان را بد مصرف می‌کنیم. ما در بعضی از زمینه‌ها ۴ و نیم برابر استاندارد دنیا مصرف می‌کنیم این اموال انفال مال مردم است که باید در برنامه هفتم به آن توجه کنیم.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی جلوه توحید بود و وحدت کلمه ما را به موفقیت و پیروزی رساند انقلاب حاصل اراده و همت بزرگ حضرت امام خمینی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲۴۰۰ شهید این شهرستان و شهدایی که به گردن همه ما حق دارند مثل شهید قاجاریان، شهید برونسی و در راس همه شهید سردار شوشتری که حق فرماندهی بر تک‌تک ما دارند.

نیشابور در تاریخ یک شهر استثنایی است

وی اذعان کرد: نیشابور شهرستان ویژه‌ای است تاریخ نیشابور می‌گوید که این شهر استثنایی است این شهر بارها و بارها اشغال و تخریب شد اما دوباره با افتخار سربرآورده و زنده‌تر از قبل اینجاست زیرا این شهر به تمام معنا شهر مقاومت، ایستاگی، مردانگی، فهم و شعور و درک و پیشرفت است این شهر با چنین روحیه‌ای در انقلاب و اسلام نقش‌آفرینی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جوانان این سرزمین و این خطه از ایران عزیز ما و انقلاب اسلامی مخصوصا جوانان باید تاریخ این شهر را مطالعه کنند و افتخار کنند که در چنین محیطی زندگی می‌کنند. امام خمینی این مرد بزرگ و سترگی که جز برای راه خدا کلامی نگفت و در راه مبارزه با استکبار لحظه‌ای بر خود تردید راه ندارد و هرگر از بزرگی، و تهدید دشمن نترسید.

وی با ذکر این نکته که امام با مردمداری انقلاب را به پیروزی رساند و تداوم بخشید، خاطرنشان کرد: تمسک به سنت‌های الهی و اتکای به مردم 2 عنصر پیروزی انقلاب اسلامی بودند که امام خمینی (ره) نیز با تکیه بر این ۲ عنصر انقلاب را به پیروزی رسانده و تداوم دادند.  امروز در ادامه مسیر انقلاب و تداوم انقلاب اسلامی در دهه‌فجر باید به عوامل پیروزی انقلاب نگاه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوادث اخیر دشمن با یک جنگ ترکیبی از فشار اقتصادی تا تبلیغات شدید و از همه جهات بر انقلاب اسلامی و ایران عزیز یورش آورد تا بر ذهن و روان جامعه به ویژه جوانان اثر بگذارد.

قالیباف گفت: ما باید دشمن را خوب بشناسیم و به وقت پاسخ دشمنی آنها را بدهیم از طرفی هم باید بازنگری کنیم ضعف‌های خودمان را بشناسیم زیرا دشمن از همان جایی که ضعیف هستیم ضربه می‌زند نقاط قوت و افتخار خودمان را هم ببنیم تا جوانان ناامید نشوند و تلاش کنیم ضعف‌های خودمان را با شاخص‌های انقلاب برطرف کنیم با حضور مردم و سنت‌های الهی در عرصه اقتصادی که ضعف ماست باید به موفقیت برسیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار