جشنواره بزرگ عشایر انقلاب هم زمان با ایام الله دهه فجر در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی جشنواره بزرگ عشایر انقلاب با همکاری سازمان امور عشایری و سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۸۶۷۷۷
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

سرهنگ پاسدار حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: بسیج عشایری از ابتدای مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه و پشتوانه و حضور مردم شکل گرفت و در سایه پشتوانه و حضور مردمی دشمن را در رسیدن به اهداف شومش باز داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که عشایر و طوایف نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارند و می توانند با تاثیر گذاری خود جهاد تبیین را بین قبایل، طوایف تبیین و روشنگری کنند، افزود: عشاير افرادی وفادار به اسلام هستند که تا قبل از انقلاب به عنوان مدافع اسلام با هيچ حاکمی سازش نکردند، پس از پيروزی انقلاب دست ياری به سوی امام امت و ملت ايران اسلامی دراز کردند و برای دفاع از کيان اسلام و ترويج مبانی آن با دولت و ملت هم پيمان شدند.

سرهنگ فروغی ادامه داد: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر با همکاری سازمان امور عشایری و سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان در استان و شهرستان های سیستان و بلوچستان ، جشنواره بزرگ عشایر انقلاب با حضور تمامی دستگاه های ذیربط با عناوین برنامه های مهم و شاخص در مناطق عشایری برگزار می شود.

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و ورزشی، اقتصادی و بصیرتی دهه فجر ،از برگزاری پویش هر سیاه چادر یک پرچم کشور در سطح حوزه های بسیج، مدارس دانش آموزی عشایری استان و همچنین برگزاری مسابقات ورزش ها و بازی های بومی و محلی در مناطق روستایی و عشایری،  در سطح استان خبر داد.

این مسئول دیدار از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان عشایر دفاع مقدس با حضور مسئولین در مناطق عشایری، برگزاری رزمایش گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی واکسیناسیون دام سبک بسیج عشایری، حضور عشایر با لباس محلی، پرچم ... و حرکت به سمت مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در همه شهرستانهای عشایری استان  را از دیگر برنامه های سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان در سیستان وبلوچستان برشمرد.

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان در پایان تصریح کرد: اجراء نمایش تئاتر و موسیقی های محلی و عشایری ، حضور بسیجیان عشایر استان ملبس به لباس عشایری برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، ونیز پویش کلید واژه " غیور و شجاع " وفادارترین " " ذخایر انقلاب " و " عشایر و انقلاب " از دیگر برنامه‌های بسیج عشایری به‌ منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر است که در قالب برنامه‌های متنوع؛ فرهنگی، علمی و ورزشی، اقتصادی و بصیرتی از سوی بسیج جامعه عشایری در حوزه‌ها و نواحی بسیج عشایر سراسر استان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار