معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح کرد:

آمادگی ۱۳۸ مسجد استان یزد جهت برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد از اعلام آمادگی ۱۳۸ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه خبر داد و گفت: سامانه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در اعتکاف از ساعت ۱۷ امروز بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۰۴
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام خلیل سلطانی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه تا این لحظه ۱۳۸ مسجد استان یزد آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه اعلام کرده‌اند تصریح کرد: باتوجه‌به استقبال مردم استان احتمال افزایش این تعداد تا ۱۵۰ مسجد وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال استقبال خوبی در شهرستان‌های استان از مراسم اعتکاف به‌عمل‌آمده ابراز کرد: در شهرستان اردکان ۷ مسجد، شهرستان ابرکوه ۲، شهرستان بافق ۷، شهرستان بهاباد ۱۰، شهرستان تفت ۱۵، شهرستان اشکذر ۹، میبد ۲۶، مهریز ۱۲، یزد ۴۰ و شهرستان‌های خاتم و مروست ۱۰ مسجد تا این لحظه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان آمار شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف رجبیه در سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۱ هزار نفر در استان یزد بوده است اظهار کرد: ظرفیت‌های مساجد استان بر اساس این تعداد برای سال جاری پیش‌بینی‌شده و درصورتی‌که تعداد متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف امسال از این عدد هم فراتر برود مشکلی وجود ندارد و تعداد مساجد را افزایش خواهیم داد.

سلطانی با اشاره به اینکه شرط معتکف شدن روزه‌گرفتن است عنوان کرد: در مراسم امسال مثل سال‌های قبل ظرفیت‌هایی به تفکیک برای دانش‌آموزان خواهر و برادر، دانشجویان خواهر و برادر و عموم مردم در نظر گرفته شده است که بر اساس استقبال گروه‌ها ظرفیت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در مورد نحوه ثبت‌نام متقاضیان جهت شرکت در مراسم اعتکاف نیز ابراز کرد: سایت http://tebyanyazd.ir جهت ثبت‌نام متقاضیان از ساعت ۱۷ امروز (۸ بهمن) جهت ثبت‌نام متقاضیان باز و تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت و در این سایت اسامی مساجد به‌صورت کامل ذکر که برخی از مساجد از طریق همین سامانه و به‌صورت اینترنتی افراد می‌توانند ثبت‌نام، ولی برخی مساجد لازم است حضوری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال در سه روز ۱۴، ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه جاری برگزار خواهد شد اظهار کرد: در اسلام برای تزکیه و خودسازی مؤمنین عبادات بسیاری در نظر گرفته شده که یکی از این عبادات اعتکاف است و اعتکاف یعنی شرایط به‌گونه‌ای از نظر مکان، زمان و عمل ایجاد شود تا فرد معتکف خود را بیشتر به خدا نزدیک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار