مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران:

رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را مهم ترین راهکار دفاع از کشور می دانند

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران جهاد تبیین در اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب را مهم ترین راهکار برای مقابله با توطئه های دشمن و مقابله با هجمه های آنان دانست.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۰۳
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

  مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران در آئین اختتامیه اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای گفت:  بحث دفاع و مقابله با باطل مبحث بسیار مهمی است که از زمانی که خلقت انسان  شروع  شد و  جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند ضرورت یافت و به شکل های مختلف تحقق پیدا کرد و تا زمانی که حق و باطل وجود دارد این دفاع و مقابله وجود دارد.

حجت الاسلام محمد حسین کبیریان اظهار داشت:  دفاع یک امر فطری است و نیاز به توجیه ندارد و در عین حال آیات و روایات فراوانی در خصوص بحث دفاع توصیه  کرده اند، خداوند نیز خیانت و کفر را دوست ندارد و لذا از افرادی که در مقابل کفر و باطل می ایستند،   حمایت می کند.

در سوره حج نیز خدای متعال به عنوان یک مدافع خودش را مطرح می کند. چون خداوند از باطل متنفر است و کفر را دوست نداردو از کسانی که در مقابل خیانت و کفر مقابله می کنند دفاع و پشتیبانی  می کند در آیه بعد نیز می فرماید از انسانهایی که مورد ظلم و ستم واقع می شوند اجازه دفاع می دهد و حتما آنان را در مقابله با جبهه باطل حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دفاع نبود هیچ اثری از حق باقی نمی ماند و اگر عده ای به دفاع از حق برنمی خاستند هیچ اثری از مظاهر حق باقی نمی ماند.

وی با اشاره به هجمه های دشمن علیه کشورمان، گفت:در این موضوع نیز دفاع متناسب با خودش را می طلبد  رهبر معظم انقلاب   فرمودند در این جنگ دفاع به صورت پروپاگاندا   و  جهاد تبیین است.

 جلوه های باطل در تاریخ متفاوت بوده و دشمن هر بار با شیوه ای جدید وارد شده است بنابراین  برای هر موضوع باید راهکار خاصی را تدبیر کرد.  

اختتامیه نخستین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای   

با حضور   حجت الاسلام و المسلمین  غفوری عضو   شورای حوزه علمیه استان تهران، مدیر حوزه علمیه برادران استان تهران، تولیت  حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مدیران،    طلاب  مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی برگزار  شد.

 

 

  .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار