جلسه کارگروه مدیریت شهری و حمل و نقل سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی برگزار شد

جلسه کارگروه مدیریت شهری با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی ، رییس راهور شهرستان ارومیه، اداره حمل و نقل راهور ، رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، رییس کارگروه مدیریت شهری و جمعی از کارشناسان و اعضای بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۲۰۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان آذربایجان‌غربی، مهندس علی دژم در جلسه کارگروه مدیریت شهری با اشاره به وظایف سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی متشکله از هفت کارگروه تخصصی با اساتید مجرب و متخصص دانشگاهی بوده و در نظر دارد با ارائه راهکارهای مناسب و بحث مطالبه گری درست در جهت احصاء مشکلات جامعه و استان و برون رفت از آن گام موثری بردارد.
وی با ابراز تأسف ادامه داد: در حال حاضر جامعه گریبان‌گیر روزمرگی شده و شاهد این موضوع هستم که برخی مسوولان توانایی و یا اهتمامی برای برون رفت از مشکلات را ندارند .
مهندس دژم تصریح کرد: با توجه به اینکه در جامعه ما دچار مشکلاتی در زیرساخت‌ها هستیم در این راستا بایستی سیاست‌گذاری‌های مناسب و برنامه‌ریزی اصولی برای آینده در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به هوشمندسازی سیستم‌های اجرایی تاکید کرد: هوشمندسازی سیستم بسیاری از مشکلات رانت‌خواری را رفع کرده و چه بسا لازم است در اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌ها از استفاده پادزهر و مسکن گذره کرده و برای رفع مشکلات آسیب‌های آنان شناسایی و از ریشه معضلات موجود را حل کنیم.
مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی افزود: در جامعه کنونی متاسفانه از ظرفیت اندیشمندان و دانشگاهیان و افراد متخصص استفاده نمی‌شود و ضروری است این ظرفیت برای برون رفت از مشکلات به فراموشی سپرده نشود .
وی آینده نگری را به عنوان عمل‌گرایی عنوان کرد و گفت: مدیر خوب آن است که همیشه در صحنه حاضر باشد و قبل از به وجود آمدن مشکل پیش‌بینی‌های لازم انجام و از بروز مشکل جلوگیری شود.
مهندس دژم با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت شهری تصریح کرد: کارگروه مدیریت شهری سازمان یک تیم قوی و منسجم است و با تشکیل جلسات و ارایه راهکارهای مناسب تابع رای اکثریت بوده و سعی دارد با اقدامات انجام شده باری از مشکلات جامعه برای توسعه هر چه بیشتر استان و کشور بردارد.
️دکتر میرزایی رییس کارگروه مدیریت شهری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه بحث ترافیک شهری تبدیل به یک معضل اساسی شده است اظهارداشت: سرگرم شدن به مسایل روزمره باعث شده است مجال و فرصتی برای حل مشکلات به صورت عملی و اندیشمندانه به وجود نیاید.وی ادامه داد: با توجه به اینکه علم هر روز در مسیر توسعه پیش می‌رود و بشریت به تناسب علم پیشرفت می‌کند چگونه ممکن است بر مشکلات غلبه نکنیم.
وی با اشاره به بحث ترافیک شهر ارومیه یادآور شد: ترافیک شهری به صورت موردی و کلی است که به نظر می رسد بایستی بحث ترافیک شهری برای آرام ساختن وضع موجود به صورت موردی حل و در گام بعدی به صورت کلی رفع و حل شود.رییس کارگروه مدیریت شهری عنوان کرد: زیرساخت های مناسب در بحث ترافیک شهری ایجاد نشده ، در بحث حمل و نقل عمومی، تعطیلی ساعات ادارات و مدارس ما دچار مشکل هستیم.
دکتر میرزایی عنوان کرد: برای کاهش ترافیک در کمربندی شهر میتوان مکان بارفروشان و وانت بارها را از نقطه تند رو به مناطق کند رو تغییر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار