بیانیه اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۹۴۸۵۰۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کردند.

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ (انفال، آیه 60) و هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا با اين تداركات، دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان ديگرى را جز ايشان كه شما نمى‌شناسيدشان و خدا آنان را مى ‏شناسد بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده مى ‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت.

سپاه پاسداران نیرویی است که باید در سخت ترین شرایط، امنیت و استقلال کشور را حفظ کند و در عین حال الگوی یک ارتش اسلامی نیز باشد، ارتشی مرکب از افرادی مومن و فداکار و عاشق رهبر و کشور (۱)، لذا سپاه پاسداران علی رغم مخالفت لیبرال‌ها در قانون اساسی آمده است. امام (ره) در یکی از آخرین پیام های خود در سال 1367 در خصوص سپاه پاسداران می فرمایند: به طور جد و اکید می گویم که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ونهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به حق بزرگترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود... روزهای حساس و تعیین کننده ای در پیش رو داریم و انقلاب اسلامی، هنوز سال ها وماه های تعیین کننده دیگری خواهد داشت که واجب است، پیش کسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه هاحاضر و آماده باشند و از کید ومکر جهان خواران وآمریکاو شوروی غافل نمانند (۲).

در کدام میدان است که دشمن ملت وارد شده و از سپاه عزیز ضربه نخورده است. کدام نقشه نابودی که برای میهن عزیزمان طراحی کرده است و بدست توانای سربازان ایران نقش بر آب نشده است. کدام خطر از وجود سپاهی که عصاره اش سرداران شهید چون همت ها، باکری ها، کاظمی ها و سلیمانی ها است برای دشمنان استقلال و پیشرفت ایران بزرگتر است؟

آری ایران با محوریت رهبری امام خامنه ای و پا رکابی فزندان سپاهش، الگوی امنیتی مستقل از استکبار را در جهان به عنوان ارایه داده است و چه خطری از این پدیده نو ظهور در جهان، برای استکبار و استعمار بزرگتر است. این الگو در جهان در حال باز تولید است. هدف اصلی استکبار جهانی نابودی عناصر قدرت ملت بزرگ ایران است. جنگ ترکیبی سال‌های اخیر همین راهبرد را در پیش گرفته است. ولیکن ملت بیدار ایران می داند که اگر سپاه نبود، هر یک از تهاجم‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی غرب به رهبری آمریکا و پادویی حکومت‌های مرتجع منطقه می توانست منجر به فروپاشی شود. ایران عزیز از مرحله سختی عبور کرده است. دشمنان ملت خود بر قدرت بازدارندگی امقلاب اسلامی اعتراف دارند و گزینه های پوچ حمله نظامی از دستور کارشان خارج شده است و از سر استیصال به هر ریشه پوسیده ای چند می زنند.

ما اساتید دانشگاه ها ضمن اعلام انزجار از اینگونه سیاست‌های غرب و بازیچه کردن قوانین و سازمان‌های بین اللملی در جهت مقاصد بی ارزش استکبار جهانی، بر حمایت همه جانبه خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید می نماییم و خود را سربازی کوچک در دفاع از آرمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی می دانیم. وظیفه خود می دانیم به نکات زیر اشاره کنیم:
1. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی برآمده از نظام فکری انقلاب اسلامی و قانون اساسی است در نتیجه تروریست اعلام کردن این نهاد تفاوتی با تروریست خواندن کل ملت ایران ندارد. از نهادها قانون گذار می خواهیم نسبت به عکس العملی در خور شآن این نهاد انقلابی و ملت بزرگ ایران اقدامی فوری داشته باشند.

2. از نهادهای فرهنگی و فرهنگ ساز انتظار داریم که نسبت تبیین جایگاه و عملکرد سپاه پاسداران و نقش آن در امنیت و استقلال و پیشرفت کشور بیش از پیش همت نمایند.

3. انتظار است کلیه نهادهای مرتبط در کشور از پتانسیل‌های موجود در منطقه برای افزایش هزینه برای کشورهایی که اینگونه تصمیمات برعلیه ایران عزیز می گیرند اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها