برگزاری همایش هفته مادر درسالن آتش‌نشانی الهیه

همایش هفته مادر به همت ستاد نماز جمعه، حوزه زکیه، حوزه رقیه با حضور امام جمعه شهر گلستان، بخشدار گلستان ، دکتر طاهری مشاور امور خانواده ، فرماندهان حوزه زکیه رقیه، بسيجيان وعموم بانوان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۹۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: در این مراسم  حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه زن ومادر گفت:   باید ارزش زیادی برای زن ومادرقائل شد.  وی ادامه داد:  در گذشته  زن و دختر در جامعه ارزش و جایگاهی نداشت ودختران را زنده به گور می کردند  اما پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد ( ص) جایگاه زن را بالا برد وحق مادری را برفرزندان واجب دانست. پس از آن بود که زن و دختر به جایگاه والای انسانی رسید و مردم  زنده به گور کردن  دختران را امری غیر انسانی و مذموم شمردند که باید   این نعمت را که اسلام به ارمغان آورد قدر بدانیم .

در ادامه مراسم طاهری مشاورخانواده گفت: سبک زندگی باید اسلامی باشد ونباید اجازه بدهیم سبک غربی وارد زندگی اسلامی شود وباید زمینه ظهور امام زمان( عج) رافراهم کنیم   واصول تربیتی را رعایت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مادران  باد پنج اصل:   فرزند پروری، وقت گذاشتن برای فرزندان، احترام به فرزندان ، برقراری عدالت بین فرزندان و تربیت دینی را از بدو تولد  در زندگی رعایت کنند.

 

طاهری درآخر به سخنان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : خانواده داری از بهترین شغل ها  ویکی از سخت‌ترین مدیریت هاست و باید جمعیت وفرزندآوری را در سطح کشور گسترش داد و مادران رابه فرزند آوری تشویق کرد.

  درپایان مراسم، ازمادر شهید و بانوان نقش آفرین در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری تجلیل شد.

خبرنگار: مومنی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار