با حضور پرشور بانوان؛

جشن میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت "شهیده ولایت" استان قم برگزار شد

جشن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن در هئیت هفتگی شهیده ولایت به همت بسیجیان نوجوان حوزه حضرت نرجس(س) پایگاه حضرت زینب(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۵۶۵
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم جشن و سرور به همراه مولودی خوانی و سخنرانی و مسابقه در حوزه علمیه خواهران آیت الله ایروانی محله زینبیه پردیسان، برگزار شد.

این محفل با قرائت قرآن کریم توسط فاطمه نعمتی آغاز شد و زیارت خاصه حضرت فاطمه(س) پخش شد، در ادامه سخنران، خانم خزئلی درباره فضائل این بانوی بزرگوار سخنرانی کرد و با اشاره به آیه تطهیر گفت: پس از نازل شدن آیه تطهیر، پیامبر به مدت ٩ ماه هرروز موقع نماز پشت در خانه امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ایستاده و می‌فرمودند: شما اهل‌بیت من هستید.

وی افزود: این در آن زمان بود که برای زن هیچ احترام و ارزشی قائل نمی‌شدند و این هم تنها مختص سرزمین عربستان نبود و در تمام سرزمین‌ها اینگونه بوده است.

خزئلی ادامه داد: در اثر مدرنیته در فرانسه انقلاب صنعتی به وجود آمد و مردها برای نیروی کار ارزان به زن ها گفتند که باید برابری وجود داشته باشد و فمنیسم را مردان به وجود آوردند. درحالی که حقوق زنان برای مردان بوده و ميخواستند هویت زنانه زن شکل مرد به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حال که در کشور های غربی شعار آزادی زن و مهد آزادی را دارند بیشتر زن ها دچار آسیب های اجتماعی و روانی شدند و میزان خودکشی زنان 50 درصد از مردان بیشتر است.

در پایان سرود دختران کودک بین سن ۵ تا ١٠ سال در مدح ارزش زن سروده شد و مولودی خوانی توسط خانم سدره انجام شد.

لازم به ذکر است، مسابقه‌ای برگزار و پذیرایی توسط بانیان انجام شد.

انتهای پیام/متین

ارسال نظرات
آخرین اخبار