امام جمعه بخش مرکزی یزد:

استقبال یزدی‌ها از رئیس جمهور نویدبخش خبرهای خوب است/ اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی نیازمند اندیشکده فرهنگی

مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: استقبال باشکوه و ارزشمند مردم یزد از رئیس جمهور موجب کور شدن چشم دشمنان، تقویت روحیه دوستان و حامیان داخل و خارج و تشویق به سرمایه گذاری در استان است.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۰۵
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره) گفت: در چنین روزی با توجه به اینکه در طول هفته‌های اخیر شعار‌های انحرافی در موضوع زن از سوی دشمن مطرح می‌شود، چه خوب است بانوان شاخص اسلامی و ایمانی در عرصه‌های مختلف معرفی و تجلیل شوند.

وی ادامه داد: بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، فناوری، خدمت رسانی، فرزندآوری، تربیتی و همسرداری باید شناسایی و به شکل الگوی شاخص معرفی می‌شدند که این برنامه متاسفانه در این روز‌ها کمرنگ بود و امیدواریم این موضوع در استان یزد به عنوان الگو انجام گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به روایاتی در زمینه جایگاه و مقام مادر و همچنین خدمت به مادر از پیامبر اکرم (ص) گفت: از این روایات برداشت می‌شود که مادر شدن موجب چنان فضیلتی است که بهشت زیر پای انسان‌ها قرار می‌گیرد و همچنین خدمت به مادر است که بهشت را نصیب انسان‌ها می‌کند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان یزد و آغاز پروژه‌های بزرگ و متعدد در استان، گفت: استقبال مردم از رئیس جمهور بسیار باشکوه و ارزشمند بود که کور شدن چشم دشمنان، تقویت روحیه دوستان و حامیان داخل و خارج، تشویق به سرمایه گذاری در استان و ... را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ما از مسئولان درخواست پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات مردم و پاسخگویی به نامه‌های مردمی را داریم که در این میان حل مشکل مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه قشر جوان است و همچنین معیشت نیز در کنار امور فرهنگی و اجتماعی نیز یک مسئله جدی است که رئیس جمهور نیز در سفر به استان بر همه این موارد تاکید داشت.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه برای اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی نیازمند اندیشکده فرهنگی هستیم، تصریح کرد: با ایجاد این اندیشکده می‌توان همه مشکلات موجود را شناسایی و در حقیقت راهکار‌های مناسب فرهنگی را ارائه کرد.

مدرسی افزود: البته دولت هم امروز مواجه با مشکلاتی است و تحریم‌ها اگرچه طراحی شده و دقیق بود و جواب نداد، اما اثر گذار است و هر ماه دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان باید بدهی دولت قبل را علاوه بر حقوق، مزایا و افزایش‌هایی که در این زمینه داشته پرداخت کند با این وجود مشکلات کار و کارگری و معلمان نیز برطرف کرده است.

وی تأکید کرد: از رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد درخواست داریم به معیشت مردم که در رأس امور دولت است بیشتر توجه کنند و در این زمینه درخواست‌های مردمی رسیدگی شود.

ارسال نظرات