رئیسی در همایش طلایه داران پیشرفت:

یزد کانون گردشگری کشور است

رئیس‌جمهور گفت: سیاست دولت در صنعت گردشگری که در سند تحول نیز آمده، رونق گردشگری است زیرا اقتصاد گردشگری می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند و یزد یکی از کانون‌های گردشگری کشور است.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۳۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پنج‌شنبه‌شب در همایش طلایه‌داران پیشرفت ایران با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که تکانه‌های اقتصادی را کنترل کند، فناور پایه باشد و توانایی‌های کشور را به دانایی‌ها ضمیمه کند

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد علم‌پایه و فناور پایه را در همه حوزه‌ها و بخش‌ها شکل دهد و بتواند ارزش‌افزوده برای بسیاری از زمینه‌ها در کشور ایجاد کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایجاد امید در دل مردم برای اینکه چرخ‌های تولید در کشور در حال حرکت است، اتفاق خوشایندی است، تصریح کرد: همه بخش‌ها در دولت باید همت خود را در فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار دهند و تسهیل کنند، نه تسهیل در سخن بلکه تسهیل در عمل.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های دولت است، ادامه داد: باید از اقداماتی که فعال اقتصادی را خسته و او را در چرخه اداری گرفتار می‌کند، جلوگیری شود که این مهم نیازمند یک کار تحولی است.

رئیسی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند تحول هستیم، تصریح کرد: مدیران، کارشناسانی که روحیه تحولی ندارند را کنار بگذارند و راه را برای رونق تولید در کشور باز کنند.

وی ادامه داد: همه کشور باید توجه داشته باشد که امروز راه برون‌رفت از مشکلات فقط تولید، رونق تولید و رونق اقتصادی است زیرا با رونق تولید و رونق اقتصادی است ک می‌توان بر مشکلات دیگر از جمله آسیب‌های اجتماعی کشور فائق آمد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه استاندار یزد، با وزرای مربوطه همین نشست‌ها را داشته باشد و شرایط گفتگوی آن‌ها با فعالان بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و ... را فراهم کند تا بتوانند مباحث آن‌ها را دنبال کنند، اظهار کرد: این نشست‌ها حتماً با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد برگزار شود.

رئیسی با بیان اینکه در نشست‌های بعدی که با فعالان اقتصادی داریم، نباید این مسائل تکرار شود و باید شاهد برداشتن گامی به سمت جلو باشیم، ادامه داد: اگر اینجا یزد نبود و یزدی‌ها هم امتحان خود را به‌خوبی پس نداده بودند و امروز شاهد این صنایع پیشرفته نبودیم و کار نو ارائه نداده بود، شاید این اتفاقات رقم نمی‌خورد و تلاش و فعالیت شما امیدآفرین است.

وی ادامه داد: امید امروز فقط سخن گفتن نیست و فعالان اقتصادی و مدیران باید با شجاعت و با امیدآفرینی هم خود امید داشته باشید و هم امید بیافرینید و در این عرصه با جدیت حضور پیدا کنید و خود را مصمم بدانید که این موانع را باید از پیش پا بردارید و خوشبختانه استاندار یزد و مدیران ادارات هم در این زمینه انگیزه دارند و پای‌کار هستند.

رئیسی تصریح کرد: ما به همه احترام می‌گذاریم اما احترام نظام از همه بالاتر است و احترام نظام در نشاط داشتن مردم و امید و انگیزه داشتن آن‌هاست.

وی بیان کرد: نباید شرمنده جوان بیکار یا بی جهیزیه باشیم؛ گاهی نداریم اما کشور ما مملو از ظرفیت است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر خود به کشور تاجیکستان بیان کرد: از آن زمان تا امروز صادرات ما ۱۵ درصد افزایش پیداکرده و جای‌جای این دنیا مشتری کالای ایرانی هستند و به عراق که رفتم در هتلی که مستقر بودم، هر کالایی می‌دیدم، متوجه شدم که بهترین آن را ایران و استان‌هایی نظیر یزد تولید کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تولیدات ما نه‌تنها در منطقه بلکه در کشور نام‌آور است که نمونه آن کاشی و سرامیک و … است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان فعالان اقتصادی یزد عنوان کرد: استان نباید منتظر بنشیند تا در مرکز برای او نسخه بپیچند، نباید منتظر مرکز بود و باید در استان مسائل پیگیری شود.

رئیسی عنوان اظهار داشت: هنر نیست از کنار مسئله به‌راحتی بگذریم بلکه هنر باید حل شود و به گفته رهبری تمام مسائل کشور در داخل کشور راه‌حل دارد و نگاه ما این است که هم مسئله را بشناسیم و هم به حل و اجرا و پیگیری بپردازیم.

وی با اشاره به انتقاد یکی از فعالان اقتصادی یزد مبنی بر اینکه برخی تعطیلی‌ها به تولیدکنندگان خسارت می‌زند، گفت: این حرف درستی است و اگر لازم باشد بندرها باید شبانه‌روزی شود.

رئیسی در مورد اتباع خارجی نیز بیان کرد: طرح ساماندهی توسط وزارت کشور دنبال شده و در استان یزد نیز این موضوع باید با جدیت دنبال شود و کار، تحصیل، اشتغال، ازدواج و احوال شخصیِ آن‌ها باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: همه این موارد باید با نظارت کامل دولت انجام شود و وزارت کشور بخشی از آن را دنبال کرده است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نیروهای بومی در استان یزد عنوان کرد: جذب نیروهای بومی در هر استانی اولویت دارد و در شرایط مساوی، نیروی بومی حتماً در همه مشاغل اولویت دارد.

وی در مورد انتقادات انجام‌شده از سامانه‌ها تصریح کرد: سامانه‌ها برای تسهیل هستند و اگر قرار باشند خودشان عامل پیچیدگی شود، درست نیست و باید ساماندهی شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیاست دولت در صنعت گردشگری که در سند تحول نیز آمده، رونق گردشگری است زیرا اقتصاد گردشگری می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند و یزد یکی از کانون‌های گردشگری کشور است.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت در یزد می‌تواند به شدت توسعه پیدا کند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، یزد را به کانون گردشگری سلامت کشور تبدیل کنیم که این مهم توسط دولت حمایت می‌شود و دغدغه سرمایه‌گذاران را برطرف می‌کنیم.



رئیسی با بیان اینکه زمان را نباید از دست بدهیم، افزود: ما گرفتار یک مهمان ناخوانده به نام کرونا شدیم که به بخش‌های مختلف خسارت زد و یکی از بیشترین آسیب‌ها به بخش گردشگری وارد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار