خبرهای داغ:

استان سمنان با چالش پیری جمعیت مواجه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ ۱۲قائم(عج) استان سمنان گفت: از چالش های بزرگ که در آینده نه چندان دور خود را نشان خواهد داد مسئله پیری جمعیت ایران و عدم زاد و ولد است.
کد خبر: ۹۴۸۳۱۲۸
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ ۱۲قائم آل محمد(عج)استان سمنان در جمع کارکنان مجرد تیپ ۱۲ ضمن تاکید به موضوع ازدواج و فرزندآوری اظهار داشت: با ارزش ترین و موثرترین منابع حیاتی و امید بخش یک مملکت،ذخایر انسانی آن کشور هستند از این رو مبارزه با افزایش جمعیت ،مبارزه با عظمت کشور است.
موسوی یادآور شد: زندگی اجتماعی به سه عامل محیط جغرافیایی، جمعیت و تراکم آن و کار و شیوه های تولید بستگی دارد و با توجه به شرایط کنونی کشور و استان که استان سمنان از نظر آمار ازدواج جز استان های آخر کشور است و جمعیت جوان استان به ۳۲.۵٪ رسیده است نیاز اساسی داریم به اینکه جمعیت جوان و مجرد استان هرچه سریعتر ازدواج کنند و فرزند آوری را در دستور کار خود قرار دهند تا از پیری جمعیت کشور جلوگیری بعمل آید.
وی در پایان گفت: برخی جوانان امروزی به بهانه های مشکلات اقتصادی، دست و پاگیر شدن بعد از ازدواج،رفیق بازی و ... ازدواج را به تاخیر می اندازند درحالی که تمام این تفکرات اشتباه است و بهترین دوران زندگی انسان بعد از ازدواج رقم می‌خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار