ادامه دورکاری پنجشنبه‌ های ادارات استان مرکزی تا پایان دی‌ ماه

کد خبر: ۹۴۸۲۹۹۱
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، در نشست کارگروه هماهنگی تامین سوخت زمستانی استان مرکزی با اشاره به صرفه‌جویی ۴۹ درصدی مصرف گاز در استان گفت: تاخیز یک و ساعت و نیم صبح و افزایش نیم ساعت به فعالیت ادارات استان مرکزی در بعد از ظهر این مهم را محقق ساخته است.

وی افزود: مدیریت مصرف انرژی در ادارات استان و خاموشی سامانه گرمایشی اتاق‌ ها و سالن‌ های این اماکن پیش از پایان ساعت کاری کاهش مصرف ۷۰ تا ۸۰ درصدی مصرف انرژی را به همراه دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بازرسان شرکت گاز استان به صورت سرزده از ادارات استان بازرسی کرده و مصرف این اماکن را مورد پایش قرار می‌دهند؛ کاهش قابل توجهی در مصرف گاز در روزپنج شنبه گذشته در این استان وجود نداشت امید است با خاموش کردن سامانه گرمایشی ادارات در ۲ پنج شنبه آتی شاهد کاهش مصرف این نعمت خدادادی در سطح ادارات و مدارس استان باشیم.

 مخلص‌الائمه ادامه داد: مدارس استان مرکزی سهم خود را به نحو مناسب در زمینه کاهش مصرف انرژی اعمال نکرده‌ اند و نیاز است مدیریت مصرف انرژی در اماکن آموزشی در دستور کار مدارس استان قرار گیرد، با مدیریت مصرف انرژی در مدارس پیش‌ بینی می‌شود مصرف گاز در اماکن آموزشی استان تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: بانک‌ های این استان برخلاف پنج شنبه هفته گذشته که کاهش ساعت کاری را داشتند در راستای کاهش مصرف انرژی، تمامی شعب بانک‌ های استان به‌ غیر از شعب مركزی و بانک‌ های مستقر در شهرک‌ های صنعتی در دو پنجشنبه آينده تعطيل خواهند بود.

استاندار مرکزی یادآور شد: با توجه به اینکه دورکاری پنج شنبه‌ ها و کاهش ساعت کار ادارات این استان تاپایان دی ماه امسال ادامه دارد و فعالیت ادارات در روزهای پنج شنبه بیست و دوم و بیست و نهم دی ماه به صورت غیر حضوری و دورکاری است.

وی افزود: بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی مصرف کنندگان عمده گاز طبیعی در استان مرکزی هستند که با همکاری و مدیریت مصرف در این بخش‌ ها می‌ توان زمستان را بدون مشکل و خسارت قابل توجه به پایان رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار