روایتی از باز‌پس‌گیری اولین سرزمین اشغال شده ایران.

نخستین پیروزی رزمندگان اسلام حماسه فتح میمک بود

کد خبر: ۹۴۸۲۷۰۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج ، مظلومیت زن و بچه‌های ساکن در مناطق مرزی، برای اولین‌بار در میمک به بار نشست و سربازان غیور اسلام اعم از عشایر، سپاه، بسیج و ارتش، دست در دست هم و با افتخار و سربلندی هر چه بیش‌تر، اولین پیروزی در جنگ را به اردوگاه قوای ایران اسلامی به ارمغان آوردند. ناگفته نماند برای تثبیت و پاسداری از این پیروزی همهٔ عشایر استان ایلام و سایر قوای مسلح سهیم شدند و جان‌فشانی نمودند.

باتوجه‌به سابقه سکونت نیروهای عشایر در میمک و آشنایی آنان با این منطقه، نقش عشایر در عملیات فتح میمک (ضربت ذوالفقار) بسیار پررنگ بود؛ به‌طوری‌که بدون کمک نیروهای عشایر، بیرون‌راندن ارتش بعث عراق از ارتفاعات میمک ممکن نبود.

این عملیات بیش از گذشته توانایی رزمی شیرزنان و شیرمردان عشایر استان ایلام را به فرماندهان نظامی کشور ثابت نمود. طور یکه بعدازاین عملیات، نیروهای عشایر جزوی انکارناپذیر از رزمندگان اسلام شدند.

عراقی‌ها با تمام توان و در یک پا تک به فرماندهی شخصی صدام، تلاش کردند تا مجدداٌ میمک را به اشغال خود در آوردند که نه‌تنها موفق نشدند؛ بلکه فتح میمک طلسم شکست‌ناپذیری ارتش عراق را در هم کوبید و نویدبخش فتوحات بزرگ و بزرگ‌تر گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار