خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان البرز در گفتگوی خبرگزاری بسیج؛

شهید سلیمانی نماد مقاومت، همبستگی و مبارزه با سلطه جهانی است

مصطفی غفوری فرماندارشهرستان البرز گفت: شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با سلطه و ظلم جهانی در سطح جهان معرفی شده است و همچنین به نماد همبستگی ملت ایران شهرت دارد.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۵۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

قزوین_ مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن تسلیت به شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تلاش شهید سلیمانی برای تقویت منطقه و همبستگی برای مقابله با جاه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد: تلاش ها و مجاهدت های شهید سلیمانی در قالب سپاه قدس و جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا در برابر تجاوز، ظلم و بی عدالتی قدرت های استکباری بدون شک یکی از عناصر صلح ساز و ثبات ساز منطقه با تکیه بر نظریه استقرار صلح عادلانه به ویژه در مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر قدس و مقابله با نیروهای افراط گر، خشونت طلب و تروریست داعش و تکفیری بوده است.

غفوری عنوان کرد: شهید بزرگوار در تداوم تقویت جبهه مقاومت و ایجاد صلح عادلانه، ضمن تقویت نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین برای احقاق حقوق خود در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس، با ظهور داعش در منطقه و جنایات و خشونت های غیرقابل باور آن، با دعوت مقامات رسمی سوریه و عراق و تائید رهبری معظم انقلاب اسلامی برای کمک به این کشورها اقدام کرد و نقش اساسی در ریشه کن کردن تروریسم و داعش در منطقه و برقراری مجدد صلح و ثبات در عراق و سوریه داشت و در مسیر استقرار صلح عادلانه در منطقه جان خویش را فدا کرد. جهاد درراه خدا و مقابله با ظلم و بی عدالتی و استقرار صلح حقیقی هدف اصلی رویکرد شهید سلیمانی بود که از آن به عنوان "مکتب شهید سلیمانی" نام برده می شود.

وی افزود: این فرمانده دلاور سپاه اسلام در سیر تکاملی محور مقاومت و تقویت و انسجام گروه‌های مقاومت که در قالب مدافعان حرم بودند، موفق شد کار بزرگ و عمده‌ای را انجام دهد و صلح و امنیت را در منطقه برپا کند.

شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با سلطه و ظلم جهانی در سطح جهان معرفی شده است و همچنین به نماد همبستگی ملت ایران شهرت دارد.

فرماندار شهرستان البرز در پاسخ، اهداف دشمن از ترور سردار سلیمانی تصریح کرد:زمانی که دشمن یک سرزمین بزرگ را با ایجاد گروه‌های تروریستی به اشغال خود در آورد، ایران اسلامی با نقش آفرینی خود و با الهام و تأسی از دفاع مقدس توانست به کمک نیروهای مسلح و مردم بر دشمنان و تروریسم ساخته شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی فائق آید. هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای خود و شکستن روحیه جهادی و مقاومت در منطقه بود که در رسیدن به این اهداف ناکام ماند؛ مطابق سخن رهبری که فرمودند:"درمیدان روبه‌روی جنگ با او مواجه نشدند، دولت آمریکا دزدانه و بزدلانه او را ترور کرد؛ این کار مایه‌ی روسیاهی آمریکا شد!"

نقش شهید سلیمانی در روحیه دادن به مقاومت در منطقه

مهمترین نقشی که سردار سلیمانی در روحیه دادن به مقاومت در منطقه ایفا کردند، نقش محوری و یک قهرمان ملی و عقیدتی برای آحاد جامعه بود؛ شاید بهترین تعبیر را مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این زمینه بکار بردند؛ ایشان فرمودند:" شهید سلیمانی قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزشهای خودش را در او متبلور و مجسّم دید."

وی افزود: محققان حوزه مدیریت و رهبری، مهمترین مهارت رهبری را قدرت نفوذ آن بر افراد و توان همراه سازی آنان در جهت تحقق اهداف می دانند. شهید قاسم سلیمانی نیز با اتکا به همین قدرت نفوذ اجتماعی توانست در سطح عمومی به محبوبترین شخصیت سیاسی، نظامی کشور و در سطح بین الملل نیز به محور وحدت و نقطه ثقل تمامی جریانهای جبهه مقاومت تبدیل شود و معادلات منطقه ای را به نفع جریان مقاومت تغییر دهد؛

دفاع حرم و امنیت جنوب شرق؛

حاج قاسم سلیمانی فقط در جبهه‌ها سپر بلای هم وطنانش نبود بلکه ایشان در تمامی لحظات بحرانی در هر نقطه‌ای از کشور در کنار هموطنان خوش قرار داشت و به فریاد مظلومان می‌رسید. او نه تنها حامی مردم کشور ایران بلکه حامی مردم تمامی کشورهای مظلوم منطقه نیز بود و کشورهای ستم دیده به او تکیه داشتند.

وی افزود: بی شک نام حاج قاسم سلیمانی همواره برای همه مردم ایران و دنیا یادآور «امنیت» است، امنیتی که گاهی حتی بسیاری از ما متوجه زحماتی که برای برقراری آن می‌شود، نیستیم. حتی شهادت این شهید بزرگوار زمانی بود که بسیاری از ما در خواب بودیم و در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ زمانی که بسیاری از ما در خواب آرام خود از برکات وجود سردار بودیم، این سردار رشید اسلام خود را سپر بلا کرد تا مظلومان در آرامش زندگی کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار