سردار زهرایی در جمع 2500 دهیار استان خراسان رضوی:

حاج قاسم، الگویی برتر برای فعالان جهادی/دهیاران بازوان جهادی در توسعه روستایی/۱۱۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق روستایی نصب شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور مکتب حاج قاسم را الگویی برتر برای فعالان جهادی دانست و گفت: دهیاران در مقاطع مختلف اثر گذاری زیادی در توسعه روستاها داشته اند و می توان از آنها به عنوان بازوان نیروهای جهادی در مسیر تعالی یاد کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۰۴
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در آیین آغاز طرح تحول روستایی در جمع 2500 دهیار استان خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و فرماندهان و مدیران استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی آیه های مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: دهیاران در مقاطع مختلف اثر گذاری زیادی در توسعه روستاها داشته اند می توان از آنها به عنوان بازوان نیروهای جهادی در مسیر تعالی یاد کرد.

 وی بیان کرد: بسیج سازندگی تلاش دارد در کنار دهیاران، محرومیت را از روستاها برچیند و پس از آن هویت واقعی شان به آنها برگرداند.

مکتب حاج قاسم الگویی برتر برای فعالان جهادی است

وی ادامه داد: توسعه روستایی نیازمند اقدامات جهادگونه دارد و فعالان این مسیر باید شهید سلیمانی را الگو قرار دهند چرا که ایشان، کشور را همانند یک حرم می دانست و خدمت در هر نقطه از آن برایش تفاوتی نداشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: ۱۳۰ میلیون هکتار زمین روستايی در کشور وجود دارد که ۹۲ میلیون هکتار از آن نیازمند حرکت انقلابی و اقدامات بسیجی دارد.

سردار زهرایی تصریح کرد: آب شرب پایدار، طرح آبخیز تا جالیز، کانال کشی و جاده بین مزارع از جمله مهمترین نیازهایی ست که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرند.

۱۱۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق روستایی نصب شد

وی ادامه داد: با اقدامات این سازمان کارگاه های کوچک خانگی بسیاری با هدف ایجاد چرخه تولید در روستاها برپا شده است و ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق روستایی نصب شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: آمادگی آن را داریم با میدان داری دهیاران و نیروهای جهادی در مسیر توسعه روستایی گام برداریم.

سردار زهرایی توسعه روستایی را اصلی ترين و مهمترين موضوع توسعه پايدار دانست و اظهار داشت: توسعه پايدار و متوازن زمانی محقق می شود كه توسعه روستایی در آن نقش اساسی داشته باشد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر توسعه روستایی وقتی محقق می شود كه روستاييان نه تنها از زيرساخت ها و امكاناتي نظير آب، برق و مدرسه برخوردار باشند بلكه بتوانند از همه بركات و آثار توسعه نيز بهره مند شوند.

رییس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: موضوع محروميت زدایی و حضور در مناطق دور افتاده كشور از موضوعاتی بود كه در روزهای نخست پس از پيروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و شكل گيری جهاد سازندگی و ساير نهادهای مشابه نيز با اين رويكرد و جهت گيری انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها