نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام:

مدرک‌گرایی در جامعه آفت است/ مهارت‌آموزی در جامعه باید تبیین شود

نمایند، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: امروز در جامعه مدرک‌گرایی یک آفت است و باید به سمت مهارت‌آموزی و تولید حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۱۶۲۵
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "الله‌نورکریمی تبار"، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: امروز در جامعه با معضل مدرک گرایی روبه‌رو هستیم که یک آسیب محسوب شده و باعث می‌شود تا شاهد برخی ناکارآمدی‌ها باشیم.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: نخبگان باید کارآفرین باشند و برای دیگران شغل ایجاد کنند، اینکه خود نخبگان بیکار باشند فاجعه آفرین است.

وی با اشاره به اینکه دانش و علم باید کاربردی و مهارتی باشد، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: متاسفانه در تعدادی از مدارک رشته‌های دانشگاهی برای اشتغال مشکلاتی داریم، افزود: برای حل مشکل اشتغال در جامعه باید به سوی رشته‌ها و فراگیری کار‌های مهارتی حرکت کرد.

وی گفت: نقش استاد و معلم در یادگیری و مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم است، باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای مهارت آموزی در استان فراهم شود.

امام جمعه ایلام افزود: آموزش‌ها مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ التحصیلان شود، باید در تربیت نیرو‌های مهارتی حداکثر تلاش توسط معلمان و اساتید صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار