وداع با شهید و سالگرد سردار دلها در غرب شهرکرد؛

آمریکا در وحشت از انتقام سخت خون سردار دلها است

مراسم سومین سالگرد سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، سالگرد آیت الله مصباح و مراسم وداع با پیکر مطهر شهید گمنام در اشکفتک با حضور مسئولین، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۳۱۷
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم با شکوه که به همت هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گرامیداشت دهه بصیرت،سالگرد حضرت آیت الله مصباح یزدی و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به بیان بخشی از فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) در زمان شهادت به حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند "یا ابن عم، ما عهدتنی کاذبة ولاخائنة ولا خالفتک منذ عاشرتنی"پسرعمو جان، سه چیز در زندگی مشترک من با تو نبود خیانت، دروغ و مخالفت با تو و سه چیز در این زندگانی وجود داشت و آن امانت داری، صداقت و اطاعت بود در ادامه امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام  فرمودند: دختر رسول خدا، به خدا پناه می برم، این حرف ها چیست که می زنید"فَقَالَ ع مَعَاذَ اللَّهِ أَنْتِ أَعْلَمُ بِاللَّهِ وَ أَبَرُّ وَ أَتْقَى وَ أَكْرَمُ وَ أَشَدُّ خَوْفاً مِنْ اللَّهِ مِنْ أَنْ أُوَبِّخَكِ بِمُخَالَفَتِي"دختر رسول خدا، خداشناس تر از این حرف ها و متقی تر از این درجات هستی، درجات تو بالاتر از این هاست، تو گرامی هستی نزد خدا و خائف درجات تو بالاتر از این هاست که من بخواهم فردای قیامت از تو حساب بکشم و بگویم: چرا با من مخالفت کردی و شأن شما رفیع تر از این حرف هاست که بخواهی من از تو راضی شوم. جدایی و فقدان تو برای من بسیار سخت است. ولی چه باید کرد که چاره ای برای مرگ نیست، سوگند به خدا، مصیبت رسول خدا برای من تازه شد و وفات و فقدان تو، برای من بسیار بزرگ و دشوار است."انا لله وانا الیه راجعون" از مصیبتی که بسیار دلخراش و دردناک و دشوار و اندوه آور است. به خدا قسم! این مصیبتی است که تسلیت و آرامش ندارد و حادثه جانسوزی است که جبران ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، ادامه داد: اگر می خواهیم زندگی شخصی را محک بزنیم، به امانت داری و راستگویی او توجه کنیم. خداوند نیز از همه ی رسولان خود دو تعهد گرفت و آن صداقت و امانت داری بود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، در بخش دوم سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت گفت: سردار دلها با ولایتمداری،خلوص نیت، دشمن شناسی، شجاعت و بصیرتی که داشت بار ها توطئه های استکبار جهانی با محوریت شیطان بزرگ آمریکا در منظقه غرب آسیا را درهم شکست، سردار مقاومت با بسیج نیروهای مومن و انقلابی کشورهای منطقه و تشکیل تیپ ها و گردانها در کنار هم با اینکه زبان هم را نمی دانستند اما با توکل به خدا، آمریکا، غربی ها، رژیم کودک کش و جعلی اسراییل و دولت های حمایت کنند را بارها تحقیر کرد، تربیت شدگان در مکتب حاج قاسم امروز از چنان قدرتی برخوردارند رژیم جعلی اسراییل را به وحشت انداختند، آنانی که یک روز سلاحشان سنگ بود، به اسراییل پیغام می دهند با هر سلاحی حمله کند، باید منتظر پاسخ کوبنده باشند. 

کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی ادامه داد: پیغام رزمندگان حماس به اسراییل در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، با لوله های فاضلاب خانه هایی که ویران کردید موشک ساختم و گنبد آهنین اسراییل را هدف قرار دادیم و موشک باران می کنیم، این پیام سران رژیم صهیونیستی، کودک کش و جعلی اسراییل را در دنیا تحقیر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به شکسته شدن ابهت و قدرت آمریکا  با فداکاری سردار دلها در جنگ و نیز در شهادتش اشاره کرد و گفت: سردار دلها بارها آمریکا را در دوران مبارزاتش در منطقه در مراحل مختلف شکست داد و تحقیر کرد، با شهادت سردار مقاومت به دستور رییس جمهور امریکا هم، ابهت و قدرت آمریکا در جهان شکست و امروز دچار فروپاشی و مشکلات غیر قابل جبران شده است، تربیت شدگان مکتب حاج قاسم خواب راحت را از آمریکا، رژیم صهیونیستی دولت های وابسته گرفته و آنان را آشفته کردند و افول آمریکا را سرعت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر،افزود: آمریکایی که با هزینه میلیاردها دلار آمده بود در عراق و افعانستان بماند و پایگاه مستحکم زده بود تا بتواند از نفوذ جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و حزب الله و مکتب حاج قاسم شهیدمان جلوگیری کند نه تنها عراق بلکه منطقه را از دست داده است، با خفت و خاری از  افعانستان فرار کرد و در وحشت انتقام از خون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است، پس از شهادت حاج قاسم ابهت و قدرت آمریکا در جهان شکست و امروز دچار فروپاشی و مشکلات غیر قابل جبران شده و در سراشیب  افول قرار گرفته است.

یادگار سالهای دفاع مقدس،اظهار داشت: سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی در سوریه، عراق لبنان، فلسطین  ... جبهه اسلام و حق را رهبری کرد و درست زمانی که خیلی‌ها عقیده داشتند کار سوریه تمام است، در مقابل داعش و تکفیری‌ها ایستاد و سوریه را سقوط و تجزیه نجات داد، در مأموریت‌ها با غیرت، شجاعت و تعصب ویژه ای برای آرامش و آسایش مردم مسلمان و سایر مذاهب دل می‌سوزاند، ترس، وحشت و ابهتی که خدا از حاج قاسم در دل دشمنان انداخته بود، آنها را چنان وحشت‌زده کرده بود که جرأت روبه‌رو شدن با این فرمانده ولایتمدار، مومن، انقلابی و سخت کوش را نداشتند و دیدیم در نهایت بی‌رحمانه و ناجوانمردانه این فرمانده دلاور را به شهادت رساندند .

کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی، ادامه داد: حاج قاسم از روزهای اول دفاع مقدس تا لحظه شیرین شهادتش یک لحظه از تلاش و تعقیب متجاوزان فروگذار نکرد و به چنان جایگاهی در جهان دست پیدا کرد که حتی دشمنانش هم نمی توانند ویژگی های ممتازش را بیان نکنند، سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی از زبان دشمنانش؛ "اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا: ژنرال قاسم سلیمانی دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قائل هستم. "نشریه آلمانی اشپیگل": قاسم سلیمانی، مردی موفق تر از فرماندهان آمریکایی است، کسی که حاضر نیست در خانه بماند و نیروهای خود را به جبهه نبرد بفرستد."مک‌کریستال، ژنرال آمریکایی": قاسم سلیمانی جزء کاریزماتیک ترین رهبران نظامی جهان است اما او را کسی به درستی نمی شناسد."نشریه لوموند فرانسه": او قویترین مرد خاورمیانه و چگوارای ایران است و ایرانیان به او عشق می ورزند."جان مگوایر از افسران سابق سیا": قاسم سلیمانی قویترین مامور مخفی در خاورمیانه است که هیچکس او را نمی بیند."جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا": برای یکبار هم که شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم."زلمای خلیل زاد، سفیر سابق آمریکا در امور افغانستان": همانقدر که مقامات آمریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می کنند، او در ایجاد صلح در منطقه نیز فعال بوده است."نشریه آمریکایی ویکلی استاندارد": قاسم سلیمانی آقای همه فن حریف ایران است، آیا کاری هست که او نتواند انجامش بدهد." ژنرال ترائوس، رئیس ستاد مشترک سابق ارتش آمریکا": قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و زبده و دشمنی شایسته برای رقیبان و دشمنان خود است."مجله آمریکایی فارین پالیس": با مدیریت ژنرال سلیمانی دشمنان ایران در عراق به دوست تبدیل شدند و اکنون آنها دارند برای ایران در سوریه می جنگند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر،با گرامیداشت نام و یاد عمار انقلاب گفت: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، دلدادگی خاصی به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام داشت و نهایت خضوع و تواضع را در برابر این خاندان با عظمت داشت و از جمله شخصیت های بارز ولایی و مهدوی بود که دائم توجه همگان را به یاد و ذکر و تقویت روحیه انتظار ظهور حضرت مهدی ارواحنافداه جلب می کرد، عمار انقلاب از محضر شخصیت‌های برجسته اخلاق علامه طباطبایی، امام خمینی، آیت الله محمدجواد انصاری همدانی، آیت الله محمدتقی بهجت... بهره مند شد و توانست با عنایت الهی و بسترسازی درونی خودسازی و تهذیب و زهد و قناعت خود تبدیل به استاد برجسته اخلاق اسلامی شود. این عالم مجاهد به رهبر معظم انقلاب، اعتقاد تام و تمام داشت خاطرات درس های اخلاقی ایشان در دفتر مقام معظم رهبری در قم بی نظیر بود.

درحاشیه این مراسم معنوی مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک گفت: مراسم گرامیداشت دهه بصیرت، سالگرد شهادت سردار دلها و آیت الله مصباح یزدی همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه گلزار شهدای اشکفتک برگزار شد.

یوسف سلیمانی منفرد، افزود: تلاوت آیات نورانی مجید، تشییع و وداع با شهید گنمام، قرائت دل نوشته با عنوان سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، شعر خوانی یکی از شاعران آیینی و انقلابی استان و مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تقدیم ضیافت شام نذری از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار