خبرهای داغ:
حجت الاسلام موسوی فر امام جمعه اهواز در جمع لشکر14امام حسین(علیه السلام) مطرح کرد:

سردارحاج قاسم سلیمانی با شهادتش تمام عالم را داغدار کرد،به خاطر ولایت پذیری،مجاهدت در راه خدا ودائم الوضو بودنش.

به مناسبت سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی وابومهدی مهندس وهمچنین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی، مراسم سالگردی همراه با سخنرانی حجت الاسلام موسوی فرامام جمعه اهواز ومداحی برادر داستان پور با حضور کلیه نیروهای پایور و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در محل حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۷۷
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی وابومهدی مهندس وهمچنین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی، مراسم سالگردی همراه با سخنرانی حجت الاسلام موسوی فرامام جمعه اهواز ومداحی برادر داستان پور با حضور کلیه نیروهای پایور و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام)  در محل حسینیه ثارالله این لشکر برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام موسوی فر  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهدای 13دی بخصوص شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همرزمانشان و همچنین سالگرد درگذشت آیت الله مصباح یزدی وسالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) یاد و خاطره همه شهدای لشکر14 امام حسین(علیه السلام)  بخصوص شهدای مدافع امنیت وشهدای مدافع حرم و دیگر شهدای دفاع مقدس بخصوص سرداران شهید این لشکر را گرامی داشت.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به ایراد سخنرانی در وصف شخصیت والامقام حضرت زهر(سلام الله علیها) وشخصیت سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی پرداخت وابتدای موضوع بحث خود را حسابرسی از اعمال قرار داد وگفت:یکی از مهمترین عواملی که انسان را پارسا و بنده میکند یاد عالم مرگ و آخرت است، یاد روزی که انسان باید مقابل خدا حساب پس بدهد، پس چه بهتر که انسان برای همه اعمال خود حساب باز کند تا رفتار،گفتار وکارهایش طبق رضای خدا و دستورات او قرار بگیرد.

این سخنران ادامه صحبتهای خود را به علم و یقیین انسان قرار داد و افزود: معصیت، با یاد خدا ترک خواهد شد، اگر همه به مقام علم و یقیین دست پیدا کنند عالم ملکوت رامی بینند و کسی که باطن عالم را ببیند بهشت و جهنم را می بیند، خود را به جایی میرساند که قبل از مردن عالم آخرت را می بیند، این جایگاهی است که در دنیا پیدا میکند وعلتش  یقیین و ترس از آتش جهنم است.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت: در محیط خانواده عمل پدر ومادر روی بچه ها بسیار اثر گزار است، خود وخانواده را باید از آتش جهنم حفظ کنیم با دعوت رفتار به خوبیها، بازبان مهربانی، باعمل، خانواده ومردم را به خوبیها دعوت کنیم، به این صورت که وقتی در جایی نکته ای از اخلاق و خوبیها گفته می شود، آن را درجایی نوشته یا در ذهن خود حفظ و نگه داریم و هر چند وقت یکبار آنرا مرور کنیم ودر زندگی به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان قسمت دوم صحبتهای خود را به شخصیت صدیقه طاهره حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار داد و گفت: اگر همه خوبیهای عالم را به یک شخص تبدیل کنیم همه اینها می شود حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، به سه دلیل: 1. اصالت 2.کرامت 3. شرافت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، چرا که چهار زن از جمله زنان برتر عالم هستند:1. حوا زن آدم 2. حضرت مریم 3. آسیه زن فرعون 4. حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دختر پیامبر گرامی، در قرآن می خوانیم که آسیه همسر فرعون است، فرعونی که ادعای بزرگی و خدایی میکند اما حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) زن خانه داری بیش نیست ولی به مقام قرب الهی رسیده با ولایت حضرت علی(علیه السلام) که داشت،در مسیر ولایت میرفت، پل ولایت را حفظ کرد،حتی خطبه فدکیه در مورد مسیر ولایت حضرت علی(علیه السلام)است که به نکاتی ریز و کوچک اشاره شده است،دقیقا در موقعی که ولایت مامور به سکوت بود حضرت زهرا(سلام الله علیها) در دفاع از ولی فقیه زمان خودش حق را بیان میکرد.

امام جمعه اهواز پایان صحبتهای خود را به شخصیت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داد و ادامه داد: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با شهادتش تمام عالم را داغدار کرد چون پنج ویژگی خاص داشت: 1.طهارت،همیشه با وضو بود 2.اطاعت از رهبری، ولایت پذیر و ولایت مدار بود 3. مجاهدت در راه خدا داشت 4.مقاومت واستقامت در جبهه حق علیه باطل 5.محاسبه گر بود، در اعمال خود بسیار محاسبه میکرد.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم مداح اهل بیت برادر داستان پور به نوحه خوانی برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) و سردار دلها شهید سلیمانی پرداخت وجمع حاضر به یاد مصائب اهل بیت (علیهم السلام) به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار