مردم‌داری پایه اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه با بیان اینکه مردم‌داری پایه اصلی مکتب حاج قاسم است گفت: امروز همه مدیران، روحانیون و شخصیت‌های سیاسی نیازمند درس گرفتن از منش، رفتار و الگوی اخلاقی این شهید عزیز هستند.
کد خبر: ۹۴۸۱۱۲۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

مردم‌داری پایه اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی  امروز در آئین بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد با بیان اینکه هیچ وقت سردار دل‌ها به زندگی و دنیا به چشم وسیله نگاه نمی‌کرد، اظهار داشت: نگاه قرآنی به حوادث  از ویژگی‌های زندگی پربار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مصداقی از فرهنگ عاشورا بود، گفت: حاج قاسم مرد میدان همه عرصه‌های زندگی اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی بود؛ همین جامعیت شخصیتی او سبب شد، رهبر معظم انقلاب برای ایشان تعبیر مکتب را به کار بردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه  درباره مردم‌داری و نوع نگاه به مردم در تفکر سردار سلیمانی گفت: نگاهی که شهید سلیمانی به مردم داشت یک نگاه الهی و برگرفته از آموزه‌های قرآن بود  و حتی با برادران اهل سنت مهربانانه رفتار می‌کرد و سعی داشت در کنار این مهر و محبت، مصداق آیه‌ای باشد که در آن بر «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» تاکید داشته است.

 تویسرکانی ادامه داد:در تفکر و مکتب شهید سلیمانی مردم به معنای واقعی مخلوق و بنده خداوند هستند و او به واسطه عشق به خدا همه مردم را دوست داشت و با همه وجودش عاشق به مردم مظلوم و محرومی بود اما  سر سوزنی آشتی با مستکبران نداشت.

وی با بیان اینکه مردم‌داری پایه اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی است گفت: امروز همه مدیران، مسئولان، روحانیون و شخصیت‌های سیاسی نیازمند درس گرفتن از منش، رفتار و الگوی اخلاقی سردار سلیمانی به ویژه جذب حداکثری ایشان هستند.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج  بیان کرد: در مکتب حاج قاسم سلیمانی قرآن کتاب و ولایت معلم آن است و خود او بهترین شاگرد این مکتب است که به شهادت به عنوان گمشده خود نگاه می‌کند.

 تویسرکانی به برملا شدن حقیقت شعار «زن، زندگی، آزادی» اشاره کرد و افزود: در ماه‌های اخیر روشن شد که مفهوم آزادی برای دشمن در حقیقت مترادف با دیکتاتوری و رفتارهای خودخواهانه بوده و در کنار آن با شعار زندگی، قصد نابودی زندگی مردم را دارند.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار و توقع انصاف، محبت و قضاوت عادلانه از دشمن را نداریم بلکه انتظار داریم که جوانان و نسل‌های آینده ما با الگو قرار دادن انسان‌های وارسته‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی بکوشند تا خط درست و نادرست را از هم تشخیص داده و در مسیر حق و حقانیت گام بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار