همزمان با سالگرد شهادت سردار دلها؛

آزادی 63 نفر از زندانیان در چهارمحال و بختیاری

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 63 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان چهارمحال و بختیاری آزاد شدند.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۷۳
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در یک اقدام خداپسندانه و نوع دوستانه، به تأسی از مشی و مرام  سردار دل‌ها، به تعداد سال‌های عمر با عزت شهید حاج قاسم سلیمانی  و همزمان با سومین سالگرد شهادت این فرمانده رشید سپاه اسلام، با دستور رئیس قوه قضاییه سه هزار زندانی واجد شرایط آزاد و 16 محکوم به قصاص در سراسر کشور از مجازات رهایی یافتند.

آیین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا امروز در دادگستری استان کرمان و به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با دادگستری‌های کل سراسر کشور برگزار شد.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری در مراسم آزادسازی زندانیان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شهرکرد، اظهار داشت: 63 نفر از زندانیان استان چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه و به برکت عمر 63 ساله حاج قاسم سلیمانی به صورت سراسری آزاد شدند.

وی افزود: ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با کمک 12 میلیارد ریالی، انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد، بروجن و لردگان با کمک 560 میلیون ریالی و شرکت نیرو کلر با یکصد میلیون ریال کمک، موجبات آزادی 13 نفر را فراهم آوردند.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: محاکم قضایی استان نیز به تاسی از مکتب حاج قاسم با ارفاقات قانونی موجبات آزادی دیگر زندانیان شدند.

حیدری در پایان با بیان اینکه در روزهای منتهی به شهادت سردار بزرگ اسلام 2 پرونده قتل منجر به اخذ رضایت گردید، خاطرنشان کرد: دو محکوم قصاص نفس پس از 14 و 6 سال تحمل حبس به کانون خانواده بازگشتند.

ارسال نظرات