بخشدار فشافویه:

با تخصیص حقابه دشت طلایی ری احیاء می شود/ امکانات فشافویه با وجود 100 هزار نفر جمعیت، پاسخگوی نیازهای این بخش نیست

بخشدار حسن آباد فشافویه در نشست هم اندیشی با خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب سراسری و محلی شهرستان ری، با قدردانی از انعکاس اخبار و تعامل اصحاب رسانه با مسئولان در جهت رفع مشکلات مردم، گفت: پیگیری و مطالبه گری رسانه ها باعث رشد و توسعه جامعه می شود.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۰۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج؛ مهندس هادی حسینخانی با تشریح موقعیت بخش فشافویه، اظهار داشت: این بخش با 17000 کیلومتر مربع وسعت، پذیرای 100 هزار نفر جمعیت است که 34 هزار نفر از این تعداد جمعیت شهری و 13 هزار نفر جمعیت روستایی است که 35 هزار نفر از جمعیت بخش را اتباع تشکیل می دهند. وی ادامه داد: 13 تا 15 هزار نفر جمعیت شناور به واسطه   قرار داشتن شهرک صنعتی شمس آباد در این بخش وجود دارد و با احتساب جمعیت ندامتگاه تهران بزرگ و سایر زیرساخت های حساس و حیاتی کشور از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و سایر مراکز در این شهر، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  بخشدار   فشافویه افزود: این شهر روزگاری به دلیل زمین های کشاورزی حاصلخیز به دشت طلایی ری شهرت داشت که در طول زمان بر اثر بی توجهی برخی مسئولان حقابه کشاورزان از محل سد فشافویه و رودخانه های بالا دستی   از بین رفته و اکنون به عنوان یک چالش مهم مطرح است و پیگیر رفع این مشکل و فراهم کردن زیر ساخت انتقال آب به روستاها و زمین های کشاورزی دشت طلایی ری هستیم.

 

وی   گفت: فشافویه دارای ظرفیت های اقتصادی مهمی از قبیل فرودگاه امام خمینی، منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی در آسیای میانه و کریدور ارتباطی بین پایتخت و سایر استانها، اهمیت استراتژیک و مهمی در اقتصاد  کشور دارد اما با وجود این همه ظرفیت های عظیم، به این بخش بی توجهی شده است.

 خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، وضعیت ساختار اداری این بخش رو به بهبود و ارتقا است.

 

 

   حسینخانی افزود: ساختار ادارات این شهر به دلیل بعد مسافت با مرکز شهرستان در دوره های قبل ضعیف بوده و ادارات متولی نسبت به بسیاری از موضوعات نگاه ویژه نداشته اند و در حوزه های مختلف بی توجهی شده است. حتی مدیر برخی از ادارات ماه ها بازنشست شده اما کسی را به جای او معرفی نکرده اند.

  وی خاطرنشان کرد:  نا هماهنگی بین دستگاه ها دغدغه ای بود که با خرد جمعی و همدلی و همراهی همراه با مطالبه گری از دستگاه هایی که نماینده دارند در دستور کار قرار گرفته و ساختار اداری تمام ادارات در حال ارتقاء است و  روند رو به رشد رسیدگی به مطالبات مردم در سطح این بخش سرعت گرفته و ملاقات های مردمی در تمام ادارات و بخشداری   ارتباط نزدیک بین مسئولان و مردم را ایجاد کرده است.

حسینخانی با اشاره به حضور 35 هزار نفر از اتباع در بخش فشافویه، تصریح کرد: مهاجران کشورهای دیگر از سرانه های مختلف بهداشت و درمان، نان و سایر زیرساخت های این شهر استفاده می کنند اما در تخصیص اعتبارات به این بخش، موضوع اتباع لحاظ نمی شود که موجب بروز نارضایتی در بین مردم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از موانع بازنگری طرح‌  هادی روستایی خبر داد و گفت: آخرین طرح هادی برخی روستاها حتی ۲۰ سال گذشته است. اکنون جمعیت  روستاها اشباع شده که با عدم بازنگری در طرح های هادی، مردم ناگریز از ساخت و ساز های غیر مجاز یا مهاجرت به منقطه ای دیگر هستند.

حسینخانی ادامه داد: بخش فشافویه   ۱۳ روستای دارای سکنه دارد و چند روستا هم به دلیل برخی مشکلات خالی از سکنه شده است که با سیاست های تشویقی در برخی روستاها،   با کمک بنیاد برکت و اعطای تسهیلات از 200 میلیون تومان تا سه میلیارد تومان با بهره کم زمینه بازگشت روستائیان و مهاجرت معکوس را   فراهم کرده ایم.  

 وی اظهار داشت: در راستای رفع فقر مطلق و  بهبود وضع  معیشت خانواده های  کم برخوردار در برخی روستاها با کمک شورای بخش، شورای روستاها، دهیاران و سایر سازمان های مردم نهاد، افراد کم بضاعت شناسایی شدند و از ظرفیت های بخش کمک های خوبی انجام شد که به برخی خانواده ها دوبار در ماه این کمک ها صورت می گیرد و برای ایجاد شغل و درآمد پایدار برنامه هایی تدوین شده است.

 همچنین به منظور تحقق شعار سال،  لیست  تمام صنایع مستقر در بخش که در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند تهیه شده و به صورت هفتگی با آنها تماس می گیریم و مشکلات این صنایع را احصاء کرده و با حضور فرماندار، مسئولان دستگا های استانی و کشوری خیلی از مطالبات صنایع را برطرف کرده ایم. وی با قدردانی از حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، اظهار داشت: آقای زمانی اولین فرمانداری است که در هفته دوبار در بخش فشافویه حضور پیدا کرده و به مشکلات شهر از نزدیک رسیدگی می کند.

بخشدار فشافویه، توسعه مجموعه های صنعتی را یکی از دغدغه های صتعتگران و بخشداری اعلام کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به خاطر مشکلات زمین بخشی از واحدهای خود را به سایر نقاط  می برند که با راه اندازی بخش ویژه اقتصادی مشوق هایی ایجاد کردیم و در همین راستا ۵۰ مجموعه به منطقه ویژه صنعتی معرفی شده اند  تا از این ظرفیت بزرگی که ایجاد شده   بهره مند شوند.

 

وی از ارتقاء ساختار انتظامی بخش  را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان کرد  و گفت:  با پیگیری های انجام شده تا دو هفته دیگر شاهد افتتاح کلانتری دوم شفشافویه خواهیم بود رئیس کلانتری نیز منصوب   و نیروی انسانی نیز تامین شده است.

 همچنین کلانتری  دوم شهرک صنعتی شمس آباد در زمینی به مساحت 2000 متر مربع در دست ساخت است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.   

بخشدار حسن آباد فشافویه  گازرسانی به روستاهای فاقد دهیاری را از دیگر مطالبات مردم دانست و گفت:  تمام اقدامات در این خصوص انجام شده و منتظر پاسخ  اداره کل راهداری برای اجرای خطوط لوله گاز رسانی هستیم.

 درخصوص مجموعه دام گستر که در زمینه تولید گوشت قرمز و شیر فعالیت می کند،  تمانی دامداران حاشیه شهر تهران جمع آوری و به این مکان منتقل شده‌اند و  بخشی از مشکلات آنها  از لحاظ بهداشتی و زیست محیطی ساماندهی شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ اثر تاریخی در فشافویه قرار دارد که برخی از آنها از جمله  کاروانسرای کنارگرد ثبت ملی   شده  است که  پرونده قضایی این اثر تاریخی پایان یافته و سند آن به نام سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است و با استقرار بازارچه و غرفه های مختلف سنتی، رستوران سنتی، و ...  در هفته فرهنگی شهرستان ری اواخر بهمن ماه برای استفاده عموم بازگشایی می شود.

   بخشدار فشافویه ادامه داد: یکی از مشکلات ما بحث تعرض افراد سودجو در حوزه منابع طبیعی و حتی زمین های اوقافی است که به دلیل کمبود نظارت رخ می دهد، این درحالی است که به عنوان نماینده دولت در هر مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی شده ورود و دستور قضایی برای برخورد با آنها را دریافت کرده ایم و اکنون در بخش های مختلف و با همکاری دستگاه های مربوطه گشت های مشترک داریم.

حسینخانی اعلام کرد: اکنون برای تمام روستاها سامانه پایش تصویری و انتقال با فیبر نوری را اجرا کرده ایم تا به این طریق امنیت روستا و مردم به طور مکرر رصد شود.

بخشدار فشافویه اضافه کرد: از مطالبات این بخش کمربندی حسن آباد فشافویه است چرا که تردد کامیونت ها و ماشین آلات سنگین در سطح شهر برای مرم مخاطراتی را به همراه دارد و باید برای مدیریت آن، کمربندی را با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل کرد.

 حسینخانی پسماندهای صنعتی را از دیگر مشکلات این بخش معرفی و تاکید کرد: اصلاح و بهبود این وضعیت را در دستور کار قراردادیم و فعالان حوزه سنگتراشی و سنگ بری را مجاب کردیم تا زباله ها و ضایعات خود از جمله گل سنگ ها را به سایت هوشنگ آباد منتقل کنند.

 

گزارش : علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار