نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

دشمن با اغتشاش در بازار به دنبال تحمیل فشار به مردم بود

جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف دشمن از ایجاد نا آرامی و اغتشاش در بازار، تحمیل فشار به مردم و فراری دادن سرمایه گذاران برای حضور در کشور بود.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۶۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اغتشاشات و نا آرامی‌های اخیر در سطح کشور باعث ضرر و زیان‌های متعدد به بخش‌های سرمایه گذاری و دیپلماسی شد اظهار کرد: با اقداماتی که دولت سیزدهم در دست اجرا دارد بسیاری از افراد و شرکت‌ها قصد سرمایه گذاری در کشور داشتند که همزمان با شروع نا آرامی‌ها در این زمینه مردد و منصرف شدند، چون باعث دلهره و نگرانی در آن‌ها بابت سرمایه شان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه گروه دیگری نیز به دنبال نا آرامی‌های ایجاد شده در کشور، سرمایه‌های خود را از کشور خارج کردند تصریح کرد: خروج سرمایه‌ها از کشور باعث شد تقاضا برای دریافت ارز خارجی افزایش یابد و با توجه به اینکه عرضه دلار به بازار غیر رسمی محدود و مشخص بود همین موضوع باعث شد روند عرضه وتقاضا در این بازار دچار خلل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همین اتفاق تا حدودی باعث افزایش قیمت دلار در بازار غیر رسمی شد عنوان کرد: به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت برخی اجناس نیز در بازار افزایش یافت که علل اصلی تمام این اتفاقات و آسیب ها، نا آرامی‌ها و اغتشاشاتی بود که در سطح کشور به وقوع پیوست.

جوکار ابراز کرد: دشمنان به دنبال راه اندازی اعتصابات سراسری در سطح اصناف مختلف بود، اما با هوشیاری و بصیرت بازاریان به اهداف خود نرسید، به همین دلیل سراغ مباحث اقتصادی رفتند تا شاید از این طریق بتوانند اصناف را با خود همراه کنند، ولی از این طریق نیز به توفیقی نرسیدند.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران حتی با تهدید و رفتار دیکتاتور مآبانه سعی کردند بازاریان را با خود هماهنگ کنند که در این زمینه نیز به موفقیتی نرسیدند تصریح کرد: هدف اصلی اغتشاشگران از اینکه سعی داشتند ناآرامی‌ها را به سمت مسائل اقتصادی ببرند فاصله انداختن بین مردم و مسئولان بود تا از این طریق بتوانند اهداف بعدی خود را دنبال کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در پایان با اشاره به اینکه بازگشت وضعیت اقتصادی به شرایط عادی به مرور انجام خواهد شد عنوان کرد: باید با اتخاذ سیاست‌ها و روش‌های مناسب، مجددا اطمینان را در سرمایه گذاران ایجاد تا بتوانیم شاهد سرمایه گذاری مجدد ان‌ها در کشور باشیم و وضعیت قیمت‌ها نیز با کنترل بازار سریعا به آرامش برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار