خبرهای داغ:
هادی سیاسی:

رمز پیروزی یک ملت در شکست دشمنان شرق و غرب، هوشیاری وبصیرت و دقت می باشد

دکتر نصر هادی سیاسی در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی بیان کرد: رمز پیروزی یک ملت در شکست دشمنانش هوشیاری بصیرت و دقت می باشد.
کد خبر: ۹۴۷۹۸۶۰
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد دکتر نصر هادی سیاسی در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی در برنامه نیم پلاک در محل یادمان شهدای نجف آباد عنوان کرد:در آیات و روایات قرآنی دو واژه برای چشم داریم، یکی عین که همان چشم سر ماست و دیگری بصر که به عمل دیدن چشم می گویند ،که بصیرت از همین واژه گرفته شده است .
خداوند در سوره اعراف می فرماید :افرادی که عین دارند ،اما بصیرت ندارند، یعنی فهم و درکی که باید داشته باشند و با آن بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند ،ندارند.
وی گفت :حماسه بزرگ دفاع مقدس را مرتب باید یادآوری کرد به خاطر اینکه فراموش نشود در جنگ تحمیلی حتی یک میلی متراز خاک کشورمان را به کسی ندادیم، دنیا انقلاب اسلامی را با حماسه دفاع مقدس و پیروزی که به دست آورد ،شناخت. به خاطر فهم و درک عمیق مردم و رهبری های امام راحل بود که این پیروزی در جنگ هشت ساله رقم خورد ،پس باید شهدا را بشناسیم و با شناختن شهدا فهم جوانان را هم عمیق تر کنیم .
ایشان افزود :چرا باید مرتب از شهدا یاد کرد ؟چرا باید یادواره و یادبود برای شهدا برگزار کرد؟ چرا در جوار شهدا جلسات بصیرتی باید داشته باشیم ؟ایشان با قرائت بخشی از وصیت نامه شهید رضا نادری که عنوان کرده بود این فراز وصیت نامه ام را روی سنگ مزارم بنویسید گفت: شهید نادری به مردم عنوان کرده که من نیازی به گریه و فاتحه از جانب شما ندارم چرا که آن مسئولیت سنگینی که با رفتن ما بر دوش شما ماند باید اجرا و عملی شود ما نظاره گر شما هستیم. همه شهدا حرفشان این بود که ما به گریه و زاری نیازی نداریم بار مسئولیت بر عهده شما سنگین است. با برگزاری این مراسمات و یادواره‌ها هست که مسئولیت ما مشخص می‌شود. باید از مکتب شهدا استفاده کرد.
ایشان گفت: زمانی حضرت امام خمینی ره توسط حاج احمد فرزندش برای دکتر چمران پیغام می فرستد که ما دلمان برای شما تنگ شده است بیایید تا شما را ببینیم ،چمران در جماران حضور پیدا می‌کند چون در کردستان پای دکتر چمران زخمی شده بود نمی‌توانست راحت بنشیند امام خمینی به ایشان گفت راحت باش و پایت را دراز کن .چمران مناجات هایی دارد در جایی دکتر چمران می‌گوید: خدایا شکرت که مرا از چنگال ظالمان و مستکبران نجات دادی و به محروم ترین افراد شناساندی تا اگر توانستم دردشان را مرهم باشم .اودر آمریکا راحت ترین زندگی را داشت، همه را رها کرد و به یاری مستضعفان قبل از انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: احساس مسئولیت و دغدغه مند بودن را باید به اثبات برسانیم و در جوار همین شهدا بحث آگاهی و بصیرت بخشی به مردم را انجام دهیم. این احساس مسئولیت ماست به همان اندازه که احساس مسئولیت کنیم می توانیم دردها را درمان کنیم تمام این ها به مدد شهداست چون آنها ناظر بر اعمال ما هستند.
از جمله این بصیرت و هوشیاری در ۹ دی ۱۳۸۸ بود که برنامه ریزی غرب را بی نتیجه گذاشت و نشان داد حضور مردم در صحنه بی نظیر است.
ایشان افزود :بصیرت سیره سردار شهید سلیمانی و رمز پیروزی ۹دی است ،بصیرت به معنای آگاهی علمی، انسجام ،وحدت ملی و دشمن‌شناسی است. اکنون که سردار در میان ما نیست باید به سیره این شخصیت بزرگ توجه کنیم .
تا به امروز فتنه های مختلفی در کشور رخ داده است در برابر فتنه هابصیرت مردمی ایجاد شد به طوری که در فتنه ۸۸ بسیاری از خواص نتوانستند به درستی حقیقت را در یابند ،در این میان مردم نشان دادند که ولایتمدار هستند و به خوبی از پس بحران بیرون آمدند. رمز پیروزی و نقطه عطف وصیت نامه شهید سلیمانی ولایت مداری و ولایت محوری است. مکتب حاج قاسم سرمایه بزرگ فرهنگی ،سیاسی، نظامی، اجتماعی و مکتب مقاومت ،ایثارگری و شهادت طلبی است و مهمتر اینکه مکتب حاج قاسم مکتب امام حسین علیه السلام و شهادت است که این شهید بزرگوار با فداکاری و ایثار خود برای تمامی نسخه های انقلاب درس های بزرگی بر جای گذاشت .

به همت حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه نیم پلاک در محل یادمان شهید حججی با حضور فرماندهان و شورای پایگاه های تابعه این حوزه و عامه مردم با سخنرانی دکتر نصر برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها