همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س):

اجتماع بزرگ فاطمیون مشهدالرضا، معطر به عطر حضور 12شهید گمنام دفاع مقدس+عکس

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) اجتماع بزرگ فاطمیون و مراسم تشییع پیکر مطهر 12 شهید گمنام دفاع مقدس در مشهدالرضا با شکوه خاصی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۳۳
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

 

 



این خبر در حال تکمیل شدن است...

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد
، همزمان با شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، مشهد الرضا (ع) میزبان ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس است.

مراسم تشییع پیکر پاک 12 شهید گمنام دفاع مقدس در اجتماع بزرگ فاطمیون از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و مردم شهید پرور مشهد یکبار دیگر نشان دادند همچنان پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

بیشتر شهدا دهه 60 هستند و امروز نوجوانان دهه 70 و 80 به میزبانی شهدایی هم سن و سال خود آمده اند. آنهایی که می توانستند بدون توجه به میهن و خاک و سرزمین به دنبال تفریحات و خوشی های جوانی باشند اما قدم در راه عشق گذاشته و برای دفاع از اسلام و سرزمین خود به جنگ با دشمنان رفتند.

امروز نوجوانان و جوانان مشهدی نشان دادند که تربیت شدگان مکتب حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) هستند و ذره ای از عشق و ارادتشان به ائمه اطهار کم نشده است و با میزبانی از شهدا درس اقتدار را برای همگان بازخوانی کردند.

جوانان و نوجوانان همگی برای وداع و تجدید پیمان با شهدایی که جانشان را برای دفاع از وطن و امنیت ملت فدا کردند به میدان آمدند. در میان جمعیت کودکان دهه نودی با سربندهای یا حسین(ع) و یا زهرا (س) نیز دیده می شود.

پیر و جوان، زن و مرد، سرباز و پاسدار و روحانیون همه و همه در کنار یکدیگر به میزبانی از شهدای گمنام آمده اند.

در میان جمعیت خیل عظیم دختران با حجاب فاطمی خود نمایی می کند. بعضی از بانوان پلاکاردهایی با مضامین دفاع از حجاب و انقلاب در دست دارند و بعضی از مادران عکس شهدا را به آغوش کشیده اند.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی 2 نفر از این شهدای گمنام 17 ساله هستند که در عملیات های خیبر و بدر به شهادت رسیده اند. شهید نوجوان 16 ساله ای در جمع این شهدای والامقام قرار دارد که در شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده است.

یکی از شهدا 19 ساله است و در سال 65 در عملیات کربلای 6 شهید شده است.

بر اساس این گزارش 2 شهید گمنام 20 ساله و 2 شهید 28 ساله اند و دیگر شهدا 22 ، 23 ،25 و 28 ساله نیز با انجام آزمایش های ژنتیکی شناسایی و تعیین سن شده اند.

خاطر نشان می شود: این شهدا در جریان تفحص از محل عملیات های رمضان، خیبر، محرم، بدر، کربلای پنج و کربلای شش شناسایی شده اند.




ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار