خبرهای داغ:
سازمان بسیج عشایری استان آذربایجان شرقی

مشکل تامین نهادهای دامی عشایر در فصل مصرف

مسئول سازمان بسیج عشایر استان آذربایجان شرقی گفت :خروج درصد قابل توجهی از نهادههای دامی در فصل برداشت یکی از عوامل کمبود علوفه در فصل مصرف می باشد.
کد خبر: ۹۴۷۸۱۷۷
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

سرهنگ پاسدار جهانبخش رستمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت : با توجه به اینکه  مقدار قابل توجهی از علوفه ، و سایر نهاده های دامی تولیدی استان ، به لحاظ عدم توجه مسئولین و نبود ظرفیت های کافی وعدم خرید تضمینی نهادهها در شهرستانهای عشایر نشین ، توسط دلالان خریداری و از سطح مناطق محروم استان خارج و به سایرنقاط کشور انتقال می یابد . در پی همین اقدام در فصل پائیز و زمستان ، گله داران استان با مشکل کمبود و گرانی  نهاده های دامی مواجه شده و درصد قابل توجهی از دام های مولد با قیمت بسیارپائین به فروش می رسد.. 

رستمی گفت سود جوئی دلالان از فرصت زمان برداشت و زمان مصرف نهاده های دامی ( ارزان می خرند و گران می فروشند .با توجه به اینکه درصد خیلی پائینی از گله داران به کشاورزی نیز مشغول هستند . لذا خوراک دامی خود را بایستی از کشاورزان  تامین نمایند . و برای زارعین نیزاین موضوع چندان اهمیتی ندارد و تولیدات خود را به هر کس که پول خوبی بدهند ، می فروشد . لذا در نهایت مشکل خروج نهاده های دامی از استان و مشکل کمبود  بوجود می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار