خبرهای داغ:
رئیس ستاد فریضتین شاهرود:

اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه عمومی مردم است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه عمومی مردم است، گفت: اجرای این قانون نیازمند توجه هرچه بیشتر مسوولان است.
کد خبر: ۹۴۷۸۱۴۱
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

اجرای قانون عفاف و حجاب مطالبه عمومی مردم استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس امینی در جمع مردم شاهرود در مصلی این شهر اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و سازمان‌ها منتظر دستورالعمل جدید در اجرای قانون عفاف و حجاب نباشند و قانون موجود در این رابطه را به درستی اجرا کنند.
او با بیان اینکه رعایت حجاب باید در همه مکان‌های دولتی و خصوصی مد نظر مردم باشد، تصریح کرد: چنانچه قانون اجرا نشد نیروی انتظامی و قوه قضاییه وظیفه دارند در حسن اجرای آن دخالت کنند.
امینی با بیان اینکه رعایت حجاب نیاز به قانون جدیدی ندارد، اظهار کرد: اگر مسوولان در راستای اجرای این قانون کوتاهی کنند برخی افراد ممکن است خودسرانه کاری دشمن پسند انجام دهند که در این صورت هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه صبر مردم در اجرای این قانون حدی دارد، تصریح کرد: عادی انگاری برخی منکرات و تأخیر در برخورد با آن‌ها در آینده، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت.
امینی تاکید کرد: تعلل، سهل انگاری و مصلحت اندیشی در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف از سوی مسوولان جایز نیست.
او با بیان اینکه برقراری این قانون در ۹۰ درصد موارد نیازی به حضور نیروی انتظامی و قوه قضاییه ندارد، افزود: مسئولان بالاتر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌ها باید مدیران بی توجه نسبت به اجرای این قانون را مورد بازخواست قرار دهند.
امام جمعه شاهرود، به فتنه‌گری‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران به بهانه شعار حق به مانند حقوق بشر، دموکراسی، زن و آزادی، به دنبال اهداف باطل خود هستند.
امینی با بیان اینکه دشمنان در این فتنه‌ها به دنبال دو قطبی سازی هستند، ادامه داد: پس از اینکه مدافعان امنیت چوب خوردند، ناسزا شنیدند و شهید شدند، اما برخورد خشن و تندی که خواست دشمن بود، شکل نگرفت، آن‌ها با این روش قصد داشتند جو کشور را بر هم زنند تا به اهداف شوم خود برسند.
او در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) نخستین کسی بود که در عصر پس از وفات پیامبر (ص) جهاد تبیین را به شیوه‌های مختلف در دستور کار قرار داد و در این راه به شهادت رسید.
امام جمعه شاهرود به روایتی از امام باقر (ع) اشاره کرد و ابراز کرد: دوران جاهلیت ثانی بعد از ارتحال پیامبر (ص) آغاز شد و همه عظمت کار حضرت زهرا (س) مبارزه با جاهلیت این دوران بود و به همین جهت ایشان در نزد خدا و اولیاء محبوب است.
امینی با بیان اینکه روز شهادت حضرت فاطمه (س) شاهرود میزبان سه شهید خوشنام است، افزود: تشییع این عزیزان با هماهنگی هیأت‌های مذهبی و حضور باشکوه مردم در شاهرود انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها