برگزاری یادواره شهدا اهل سنت در ایرانشهر

یادواره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس(اهل تسنن) در شهرستان ایرانشهر برگزار شد .
کد خبر: ۹۴۷۷۹۴۰
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، یادواره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ویژه اهل تسنن با حضور امام جمعه،فرماندار،فرمانده قرارگاه شهید معمار،ریاست بنیاد شهید ،ریاست سازمان تبلیغات،ریاست حوزه علمیه امام علی(ع) و خانواده معزز شهدا در نمازخانه سپاه در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جواد قنبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایرانشهر ضمن خیر مقدم از مدعوین و خانواده های معزز شهدا در مراسم یادواره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اسلامی خاص اهل تسنن، اظهار داشت: دفاع مقدس ما یک دانشگاه تمام عیار بود و تجربه آن در تک تک لحظات به کمک ما تمده است از جمله همین ایامی که پشت سر می گذاریم‌.

 

وی افزود: گاهی ادبیات ما حق مطلب را درباره دفاع مقدس ادا نمی کند از جمله اینکه گاهی می گوییم ما یک وجب از خاک‌ کشور را در آن ۸ سال از دست ندادیم، اما این کمترین دستاورد دفاع مقدس است، در حالی که ما با چند سلاح محدود وارد جنگ شدیم و با چندین تیپ و لشکر مجهز بیرون آمدیم.

 

قنبری به تجربه درس ولایتمداری و ادب آموزی در محضر ولایت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آنجا که امام راحل فرمودند خرمشهر و مهران باید آزاد شود و رزمندگان ما این دستور را اجرا کردند، تمرین ولایتمداری بود.

 

وی با تاکید بر اینکه ما دفاع مقدس را برای موزه نمی خواهیم اظهار داشت: خدا نگذرد از کسانی که در دوره مدیریتشان گفتند فلان تجربه دفاع مقدس را باید به موزه ها سپرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایرانشهر گفت: در همین اغتشاشات اخیر دائما از تجارب دفاع مقدس استفاده می کنیم و دشمن هم به لطف خدا از احمق ترین افراد است چون با تحلیل های سخیف می خواهد به کشور ضربه بزند و در اوج توانایی و قدرت کشور خیال براندازی دارد.

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر سخنران این برنامه ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر اسلام به ویژه شهدای اهل تسنن به تبیین اوضاع و وضعیت ایران در ابتدای جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: کشور عراق از سوی کشورهای متخاصم اسلام کاملاً تغذیه می شدند و جنگ نابرابر به شدت ادامه داشت. ولی غیرت و ایمان جوانان باعث پیروزی ما بر جنگ شد.

 

 حجت الاسلام بزمانی افزود: هر وقت مردم وارد صحنه شدند؛ موفقیت و پیروزی از آن ما بوده است. اتکا به تخصص و دانش جوانان باعث موفقیت می شود. شیعه و سنی با وحدت افتخار آفرینی کردند. ما در کاریان شهید سنی و شهید شیعه داریم و صدا و سیما باید از شهرستان ایرانشهر به عنوان شهر پایلوت وحدت، مستندسازی کند.شهدا، نظام و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل را بیمه کردند. آنان درس بزرگی به ما دادند.

 

بزمانی برافراشتن تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را در سازمان ملل از سوی رییس جمهور، نشانه عزت کشور خواند و بیان کرد: دشمن اساسا از ظرفیت‌های هیات ها و منابر و سایر ظرفیت‌های اختصاصی شیعه غافل است.

بزمانی گفت: ما به لطف خدا در بهترین شرایط خود به سر می بریم، اما دشمن مانند مگس دنبال زخمی می گردد که روی آن بنشیند.

 

وی اظهار داشت: در وقایع اخیر با جنگ احزاب در حوزه رسانه ای مواجهیم. دشمن در شبکه های معاند گاهی شبی تا ۱۰۰ پست منتشر کرد و کسانی که کار رسانه کرده اند می دانند که این میزان پست چه میزان لجستیک می خواهد.

 

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: بسیاری از توییت ها علیه امنیت کشور در عربستان و آلبانی طراحی و تولید شده است و بسیاری از اغتشاشگران اعتراف کردند که پول گرفته اند تا آشوب کنند و ما حتما با آنها برخورد خواهیم کنیم.

 

وی ادامه داد: در اغتشاشات سال های ۹۶ و ۹۸ اگر عده ای اغتشاشی می کردند ، عده ای هم می ایستادند و نگاه می کردند، اما امسال به واسطه بصیرت و آگاهی مردم حتی کسی نایستاد اغتشاشات را نگاه کند.

 

حجت الاسلام بزمانی در آخر سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم، اشتباه مسئولان را به پای نظام نمی گذارند، گفت: البته در وقایع اخیر هیچ اشتباهی هم رخ نداد و نیروی انتظامی به گواهی مستندات نه قصوری داشت و نه تقصیری مرحبا به نیروهای انتظامی ما که در اوج اقتدار برخورد مهربانانه حتی با بعضی اغتشاشگران داشتند.

 

در پایان برنامه از خانواده معزز شهدا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار